Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 290 příspěvků vloženo, 994 editováno a 280 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

MiG-21MA 1112

    Avatar
     
    Typ:
    Type:
    MiG-21MA
    Výrobce:
    Producer:
    Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
    Datum výroby:
    Date of Production:
    27.06.1969
    Výrobní číslo:
    Construction Number:
    961112
    Sériové číslo / imatrikulace:
    Serial Number / Registration Code:
    DD.07.1969-31.12.1992 1112
    Datum vyřazení z provozu:
    Date of Decommissioning:
    31.12.1992
    31.12.1992
    Poznámka:
    Note:
    Pri delení majetku ČSFR pripadlo Slovensku MiG-21MA 1112 -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
    Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
    Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
    Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51747#342090Verze : 2
    MOD
    Avatar
     
    Stát:
    Country:
    Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
    Datum převzetí:
    Commissioned:
    DD.07.1969
    Datum vyřazení:
    Decommissioned:
    31.12.1992
    Provozovatel:
    Operator:
    DD.07.1969-12.06.1989 4. stíhací letecký pluk
    12.06.1989-20.05.1991 5. stíhací letecký pluk
    20.05.1991-14.02.1992 1. letecký školní pluk
    14.02.1992-31.12.1992 82. samostatná stíhací letka
    DD.07.1969-12.06.1989 4th Fighter Air Regiment
    12.06.1989-20.05.1991 5th Fighter Air Regiment
    20.05.1991-14.02.1992 1st Air School Regiment
    14.02.1992-31.12.1992 82nd Separate Fighter Squadron
    Označení:
    Marking:
     
    Taktické označení:
    Tactical Marking:
    DD.07.1969-31.12.1992 1112
    Výsostné znaky:
    Aircraft Insignia:
    DD.07.1969-31.12.1992 standardní (high visibility)
    DD.07.1969-31.12.1992 standard (high visibility)
    Zvláštní a příležitostné označení:
    Special and Occasional Marking:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Kamufláž a zbarvení:
    Camouflage and Color Scheme:
     
    Kategorie:
    Category:
    DD.07.1969-31.12.1992 standardní vojenská
    DD.07.1969-31.12.1992 standard military
    Barvy:
    Colors:
    DD.07.1969-31.12.1992 kov, stříbrná
    DD.01.1969-31.12.1992 metalic, silver
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
    Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
    Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
    Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51747#196212Verze : 1
    Avatar
    MiG-21MA (MF) “1112″ (výr.č. 961112):
    Lietadlo bolo vyrobené 27.6.1969 v Gorkom (dnes Nižnyj Novgorod) ako verzia vychádzajúca z Mig-21M označená pre export ako Mig-21MA. Prelet do ČSSR sa uskutočnil 17.7.1969. „1112“ bolo pridelené k 4.slp v Pardubiciach kde slúžilo do júna 1989. Po 600 nalietaných hodinách bolo odoslané na strednú opravu (SO) do Leteckých Opravovní Kbely (LOK), pri ktorej na ňom boli vykonané zmeny (napr. výmena pôvodného motora R11 za Tumanskij R-13F-300, montáž periskopu a plôtikov pod otvormi prisávania vzduchu,...) na štandard verzie Mig-21MF. SO bola ukončená 13.7.1977. Od 12.6.1989 patrilo lietadlo 5 slp. Plzeň-Líně, od 20.05.1991 lšp. Přerov a od 14.02.1992 sslt. Ostrava-Mošnov. Pri delení majetku ČSFR pripadlo Slovenskej Republike. 21.11.1992 preletelo do Malaciek a od 1.1.1993 bolo v stave letectva ASR na Sliači. Na Slovensku slúžilo v Malackách dva roky a 14.9.1994 preletom z Malaciek na Sliač uzavrelo svoju aktívnu kariéru po nalietaní celkovo 1538 hodín pri 2458 vzletoch. Na Sliači bolo lietadlo odstavené v deklarovanom priestore a v rozobratom stave bolo po desiatich rokoch prevezené do múzea v Piešťanoch.


    Renovácia:
    10. októbra 2007 sa uskutočnila preprava a montáž lietadla do Aero Slovakia a.s za pomoci pracovníkov leteckej základne Sliač. Lietadlo bolo v celkovo dobrom stave až na niektoré skorodované časti (nity, odtokové hrany) a chýbajúce detaily, ktoré sú postupne dopĺňané. Po dôkladnom očistení bolo lietadlo nanovo nastriekané a rovnako aj obnovené farebné detaily, výsostné označenie a popisky.


    Dnes:
    Lietadlo je vystavené na letisku v Nitre pri objekte Aero Slovakia.
    Zdroj: Web spoločnosti Aero Slovakia a. s., návšteva letiska v Nitre
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51747#328150Verze : 1