Ram Kangaroo (pásový OT)

     
Název:
Name:
Ram Kangaroo Ram Kangaroo
Originální název:
Original Name:
Ram Kangaroo
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.08.1944-DD.08.1944 Advanced Workshops Detachment 'Kangaroo', Bayeux (Priest Kangaroo)
DD.10.1944-DD.04.1945 No. 17 Advanced Ordnance Depot, Bayeux (Ram Kangaroo)
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1944-DD.04.1945 ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
102 (Priest Kangaroo, konverze z M7 Priest / conversion of M7 Priest)
~500 ? (Ram Kangaroo, konvzerze z Ram I/Ram II / conversion of Ram I/Ram II)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
02.08.1944 (Priest Kangaroo)
Osádka:
Crew:
2
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
8 - 11 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
~25401 kg ~56000 lb
Celková délka:
Overall Length:
5791 mm 19 ft
Celková šířka:
Overall Width:
2997 mm 9 ft 10 in
Celková výška:
Overall Height:
1905 mm 6 ft 3 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
432 (?) mm 1f t 5 in (?)
Pancéřování:
Armour:
korba:
- čelo: 38 - 44 mm
- boky: 38 - 64 mm
- dno: 25 mm
- záď: 38 mm
- strop: 38 - 76 mm
hull:
- front: 1.5 - 1.75 in
- sides: 1.5 - 2.5 in
- belly: 1 in
- rear: 1.5 in
- top: 1.5 - 3 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Continental R-975-C1 nebo Continental R-975-EC2
- hvězdicový
- počet válců: 9
Continental R-975-C1 or Continental R-975-EC2
- radial
- number of cylinders: 9
Výkon:
Power:
298.3 kW při 2400 ot/min 400 bhp at 2400 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Borg-Wagner Borg-Wagner
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h 25 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
32 km/h 20 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
232 km 144 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.26 m 89 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.02 m 40 in
Výzbroj:
Armament:
kulomet M1919A4 M1919A4 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.canadiansoldiers.com
URL : https://www.valka.cz/Ram-Kangaroo-pasovy-OT-t518#51818 Verze : 0
Improvizovaný obrněný transportér v korbě tanku Ram, u něhož byla sejmuta věž, nalezl po spojeneckém vylodění v Normandii své uplatnění nejen v kanadských jednotkách, ale též u britské 79. obrněné divize. Do trupu se kromě dvoučlenné osádky vešlo ještě 11 vojáků s výzbrojí, avšak běžně byl převážen menší počet uvnitř, ostatní mohli využít vrchní část korby. V průběhu bojů se objevilo několik vozidel, označovaných Kangaroo, jejichž základem byly americké tanky Sherman, samohybné houfnice M7 "Priest" nebo zmíněné kanadské tanky typu Ram.
URL : https://www.valka.cz/Ram-Kangaroo-pasovy-OT-t518#3040 Verze : 0
Ram Kangaroo (CT-160141), Bovington Tank Museum, 2003, 2004 a 2008. Tento obrněný transportér vznikl konverzí tanku Ram I. Po válce byl nalezen na vojenské střelnici Salisbury Plain a následně renovován v roce 1985 u 27. okruhových dílen REME ve městě Warminster. Ram Kangaroo je dnes vystaven v kamufláži 1. kanadského pluku obrněných transportérů, který operoval na území západní Evropy v sestavě britské 79. obrněné divize. (©Radek Havelka)








URL : https://www.valka.cz/Ram-Kangaroo-pasovy-OT-t518#380579 Verze : 0
Ram Kangaroo (CT-160141), Bovington Tank Museum, 2005.
Ram Kangaroo (pásový OT) - vlastní foto Bovington 05

vlastní foto Bovington 05
URL : https://www.valka.cz/Ram-Kangaroo-pasovy-OT-t518#380430 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více