Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 230 příspěvků vloženo, 1043 editováno a 254 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

MiG-21R 1922

    Avatar
     
    Typ:
    Type:
    MiG-21R
    Výrobce:
    Producer:
    Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij /
    Datum výroby:
    Date of Production:
    DD.MM.1970
    Výrobní číslo:
    Construction Number:
    94RO01702
    Sériové číslo / imatrikulace:
    Serial Number / Registration Code:
    28.04.1970-31.12.1992 1922
    Datum vyřazení z provozu:
    Date of Decommissioning:
    31.12.1992
    31.12.1992
    Poznámka:
    Note:
    pri rozdelení ČSFR pripadol Slovensku MiG-21R 1922. -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
    Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
    Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
    Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#196500Verze : 1
    Avatar
     
    Stát:
    Country:
    Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
    Datum převzetí:
    Commissioned:
    28.04.1970
    Datum vyřazení:
    Decommissioned:
    31.12.1992
    Provozovatel:
    Operator:
    28.04.1970-31.12.1992 47. průzkumný letecký pluk
    28.04.1970-31.12.1992 47th Reconnaissance Air Regiment
    Označení:
    Marking:
     
    Taktické označení:
    Tactical Marking:
    28.04.1970-31.12.1992 1922
    Výsostné znaky:
    Aircraft Insignia:
    28.04.1970-31.12.1992 standardní (high visibility)
    28.04.1970-31.12.1992 standard (high visibility)
    Zvláštní a příležitostné označení:
    Special and Occasional Marking:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Kamufláž a zbarvení:
    Camouflage and Color Scheme:
     
    Kategorie:
    Category:
    28.04.1970-31.12.1992 standardní vojenská
    25.07.1969-31.12.1992 standard military
    Barvy:
    Colors:
    28.04.1970-DD.MM.1980 kov, stříbrná
    DD.MM.1980-31.12.1992 černá
    DD.MM.1980-31.12.1992 zelená tmavá
    DD.MM.1980-31.12.1992 šedá
    28.04.1970-DD.MM.1980 metalic, silver
    DD.MM.1980-31.12.1992 black
    DD.MM.1980-31.12.1992 dark green
    DD.MM.1980-31.12.1992 grey
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
    Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
    Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
    Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#344849Verze : 1
    MOD
    Avatar
    autor: Super hornet
    so súhlasom www.lietadla.com

    www.lietadla.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#238560Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Červený nápis Aranka, bol na lietadlo namaľovaný pri deleni republiky, tesne pred preletom na Slovensko.
    Mašinu sme volali "Černá Mery", u ČS letectva lietala prevažne u 3. roja 1. letky, technik roja Kpt. Řiha Václav, nazývany "Pytlák"
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#344885Verze : 0
    Avatar
    Zbarvení byla zkouška barev které mělo částečně pohlcovat el.mag záření. Krom této erky ještě vím o 21 MF čísel 4306 od 9slp, 5302 od 5 slp a spousta MiG 21 F čísel 0105.0207,0209,0206 u 9 slp a 0208,0412,1013a1014 u 5 slp.Tyto letouny se sečli v jednom období na SO a GO v KO Kbely, kde byla tato kamufláž použita. Mimo 5302 všechny letouny ukončili službu v této kamufláži.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#490847Verze : 0
    Avatar

    Citace - big tiger :

    Na první fotce je blud. Baky se dávali na vnější závěsníky které měli palivou soustavu vlastně to nebyl závěsník ale křídlový pylon. Adpalovací zařízení APU 13M1 nebo APU 7D se dávalo na vnitřní závěsník BD 3 60 21 D.



    Ja si myslim ze ta fotka je uplne v poriadku.
    Banda je na vonkajsom pylone a APU-7 na vnutornom zavesniku, len sa treba lepsie pozriet na fotku. Ono to ani nie je technicky mozne zavesit to naopak, aj ked APUcka vonku mozu byt, ale to by sa najprv museli pylony zamenit zavesnikmi BD3-60-21R.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#490850Verze : 0
    Avatar
    Omlouvám se, lépe prohlížet fotky a hlavně pozorněji bude ke prospěchu věci.
    Pro Luba. Nevím jak často jste měnili pylony za závěsníky. My na tom byli opačně mokré pylony jsme dávali jenom na OBS Balt, přelet do Astrachaně a dvakrát do roka na nácviky dlouhých navigačních. Jinak 2 x APU 7,2 x APU 13 nejřív M1 a od 85tého APU 13 MTE, V OH dole PPN na 490l + kanon 200ks.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#490913Verze : 0
    Avatar
    Samozrejme viem ako to bolo s podvesmi u 4.SLP, obcas do r. 85 som chodil na navstevu k 1. letke.
    U nas (47. PzLP) to bolo naopak, zakladna varianta u R boli 2x UB-16 + bandy + prieskumy kontajder D alebo R, na strelby do Malaciek alebo aj na materskom letisku sa obcas menili pylony za vonkajsie zavesniky.
    U MA to bolo obdobne u tych ktore nosili SPS ostatne mali 4 zavesniky.
    APU sme obcas vesali pri lietani ked nacvicovali prepady, bez registrov, potom som vymyslel zlepsovak ktory imitoval APU a uz sme ich neveseli. Smile
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/51959#490922Verze : 0