Název: Name: | Fokker F.XVIII | Fokker F.XVIII |
Originální název: Original Name: | Fokker F.XVIII | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.193R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 + 12 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4350 kg | 9590 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7550 kg | 16645 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 24,50 m | 80ft 4,57in |
Délka: Length: | 18,50 m | 60ft 8,35in |
Výška: Height: | 4,70 m | 15ft 5,03in |
Plocha křídla: Wing Area: | 84,00 m2 | 904.17 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney Wasp C1 o výkonu 309 kW | Pratt & Whitney Wasp C1, power 420 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 240 km/h v ? m | 149.1 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 210 km/h v ? m | 130.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 2000 m | 7,2 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4800 m | 15748 ft |
Dolet: Range: | 1820 km | 1130.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun poprvé vzlétl v roce 1932 a jednalo se o poslední sériově stavěný Fokkerův dopravní hornoplošník. Všech pět letounů odebrala domácí společnost KLM. Letoun PH-AIP pojmenovaný Pelikaan podnikl v prosinci 1934 první let společnosti KLM přes Atlantik. V roce 1935 dva z jejích strojů koupila Československá letecká společnost, letouny byly však v té době již zastaralé a značně opotřebované. V roce 1938 byla obě letadla prodána palestinské společnosti Commercial Aviation Co., k novému uživateli se ale dostalo jen jedno letadlo. | - |
Zdroje: Sources: | L+K www.scramble.nl www.vrcurassow.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
airwar.ru