Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 290 příspěvků vloženo, 994 editováno a 280 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mi-24V 0927

    Avatar
     
    Typ:
    Type:
    Mi-24V
    Výrobce:
    Producer:
    Zavod 116 (Завод № 116), Arseněv (Arsenyev), /
    Zavod 168 (Завод № 168), Rostov na Donu (Rostov on Don), /
    Datum výroby:
    Date of Production:
    22.02.1989
    Výrobní číslo:
    Construction Number:
    730927
    Sériové číslo / imatrikulace:
    Serial Number / Registration Code:
    29.03.1989-20.09.2011 0927
    Datum vyřazení z provozu:
    Date of Decommissioning:
    20.09.2011 zrušen a předán do muzea
    20.09.2011 decommisioned and transferred to museum
    Poznámka:
    Note:
    1605,45 hodin, 4419 letov -
    Zdroje:
    Sources:
    Lorenc, Miroslav; Rogl, Stanislav: Zrušená křídla, Votobia 1999, ISBN-80-7198-405-1
    Gyűrösi, Stolár, Vanga - Vrtuľníky Mi-24 na Slovensku, Magnet Press 2011, ISBN: 978-80-89169-21-4
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#196628Verze : 2
    Avatar
     
    Stát:
    Country:
    Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
    Datum převzetí:
    Commissioned:
    29.03.1989
    Datum vyřazení:
    Decommissioned:
    20.09.2011
    Provozovatel:
    Operator:
    29.03.1989-31.12.1992 11. vrtulníkový pluk
    01.01.1993-01.12.1993 4. vrtulníkový pluk
    01.12.1993-01.10.1995 4. letecká základna
    01.10.1995-01.10.2001 34. letecká základna
    01.10.2001-01.10.2004 3. letecká základna
    01.10.2004-01.07.2009 Letecká základna Prešov
    01.07.2009-20.09.2011 Vrtulníkové křídlo
    29.03.1989-31.12.1992 11th Helicopter Regiment
    01.01.1993-01.12.1993 4th Helicopter Regiment
    01.12.1993-01.10.1995 4th Air Base
    01.10.1995-01.10.2001 34th Air Base
    01.10.2001-01.10.2004 3rd Air Base
    01.10.2004-01.07.2009 Air Base Prešov
    01.07.2009-20.09.2011 Helicopter Wing
    Označení:
    Marking:
     
    Taktické označení:
    Tactical Marking:
    29.03.1989-20.09.2011 0927
    Výsostné znaky:
    Aircraft Insignia:
    29.03.1989-20.09.2011 standardní (high visibility)
    29.03.1989-20.09.2011 standard (high visibility)
    Zvláštní a příležitostné označení:
    Special and Occasional Marking:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Kamufláž a zbarvení:
    Camouflage and Color Scheme:
     
    Kategorie:
    Category:
    29.03.1989-20.09.2011 standardní vojenská
    29.03.1989-20.09.2011 standard military
    Barvy:
    Colors:
    29.03.1989-29.04.1999 šedozelená
    29.03.1989-29.04.1999 hnědozelená světlá
    29.03.1989-29.04.1999 modrá světlá
    29.04.1999-20.09.2011 hnědá
    29.04.1999-20.09.2011 hnědozelená
    29.04.1999-20.09.2011 zelená tmavá
    29.04.1999-20.09.2011 nebeská modř
    29.03.1989-29.04.1999 grey-green
    29.03.1989-29.04.1999 light khaki
    29.03.1989-29.04.1999 light blue
    29.04.1999-20.09.2011 brown
    29.04.1999-20.09.2011 khaki
    29.04.1999-20.09.2011 dark green
    29.04.1999-20.09.2011 sky
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Lorenc, Miroslav; Rogl, Stanislav: Zrušená křídla, Votobia 1999, ISBN-80-7198-405-1
    Gyűrösi, Stolár, Vanga - Vrtuľníky Mi-24 na Slovensku, Magnet Press 2011, ISBN: 978-80-89169-21-4



    autor: Sally
    www.lietadla.com

    este povodna kamuflaz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#274514Verze : 2
    Avatar
    autor: hegi (prvá) a spiritPP (druhá)
    so súhlasom www.lietadla.com

    www.lietadla.com

    www.lietadla.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#220856Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Z leteckého dňa v Ražňanoch, 31. 08. 2008













    kabína pilota


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#287903Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Niekoľko pekných letoviek (jún 2009).


    Fotografie zverejnené so súhlasom autora.











    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#326813Verze : 0
    MOD
    Avatar
    nový výzor


    autori fotografií: Jano S., Miroslav Stanko a mirec12

    (c) Jano S.

    (c) Miroslav Stanko

    (c) mirec12
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#404279Verze : 0
    MOD
    Avatar
    22.02.1989 opustil závod
    06.03.1989 prelet do ČSSR
    29.03.1989 1. vrl., 11 vrp., Plzeň-Bory
    08.09.1991 1. vrl., 11 vrp., Plzeň-Líně
    23.10.1992 prevzatý do SR, nálet 435,15 h, 1960 letov
    27.10.1992 prelet na Sliač
    14.01.1993 prelet do Prešova
    31.12.1998 koniec technického života
    08.11.2002-04.11.2005 GO v LOTN
    20.09.2011 posledný let, nálet 1605,45 h, 4419 letov
    31.12.2011 koniec technického života


    zdroj: Gyűrösi, Stolár, Vanga - Vrtuľníky Mi-24 na Slovensku, Magnet Press 2011, ISBN: 978-80-89169-21-4
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#419235Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vrtuľník vystavovaný vo Vojenskom historickom múzeu v Piešťanoch.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#516099Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Michal.L :

    autor: Sally
    www.lietadla.com



    Zaujimavosťou na tejto fotografii 0927 pri Smolenickom zamku, je prva varianta zariadenia na vytvaranie dymovych efektov. Na vytvorenie trikolory sa pouzivala kombinacia raketovych blokov UB-16-57U na zavesnikoch 1 a 4 a 2 tubusy z rakiet Sturm na podtrupovom zavese, ktory bol specialne vyrobeny pre tento ucel. Po 4 dymovnice boli uchytene v zadnom aerodynamickom kryte UB-16 na lavej strane biele a na pravej cervene v tubusoch Sturmu boli modre. Odpal prevadzal palubny technik cez babely ktore boli vyvedene z nakladoveho priestoru a vedene po trupe a po nabeznych hranach kridla k zavesnikom, su viditelne aj na fotke.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#288004Verze : 0
    Avatar
    To Lubo:


    ja som videl niekedy v roku 1995 č . 0222 s dymovnicami ako vravíš, technik odpaloval klasické veľké dymovnice cez EPIO z kabiny vysadku. Dymovnice boli umiestnené za sebou neviem či 3 alebo 4 v takom držiaku, zhotoveného z pásoviny na ktorú boli priečne navarené kratšie pásoviny tvaru U (ak sa dobre pametám), alebo nejak tak podobne. A celá konštrukcia bola zasunutá v kontajneti ŠTURM. Na upevnenie v UB si nespomínam.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#288006Verze : 0
    MOD
    Avatar
    presne tak to bolo
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#288007Verze : 0
    Avatar
    Nie som si istý tým či PT odpaľoval dymovnice z nákladnej kabíny. Na fotke som nevidel drôty vyvedené z okna nákladovej kabíny. Sú vidieť iba drôty od závesníku. V Plzenskom boxe sme tiež testovali odpal dymovnice PT, ale neosvedčilo sa nám to a bolo to prerobené tak, že dymovnice odpaľoval pilot tlačidlom odpalu zbraní na riadiacej páke. Už si nepamätám ako boli vyvedené drôty ale skúsim to zistiť.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#419269Verze : 0
    Avatar
    Kabely od UB aj tubusov na podtrupovom zavese vedu do nakladovej kabiny, ak ich nevidis tak som ich zvyraznil, cervenou k UB, modrou k podtrupovemu zavesu.

    kabely k dymovniciam
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#419346Verze : 0
    Avatar
    Posledný let stroja Mi-24 v slovenskom letectve bol vykonaný na stroji ev.č 0927 vtedajším veliteľom vrtuľníkovej základne Prešov plk Ing Miroslavom Korbom 20 Septembra 2011. Momentálne sa stroj nachádza v priestoroch vojenského historického múzea v Piešťanoch .
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/52038#456937Verze : 0