4. letecký školní pluk [1962-1973]

4th Air School Regiment
     
Název:
Name:
4. letecký školní pluk 4th Air School Regiment
Originální název:
Original Name:
4. letecký školní pluk
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.09.1962
Předchůdce:
Predecessor:
- -
Datum zániku:
Disbanded:
01.09.1973
Nástupce:
Successor:
1. letecký školní pluk 1st Air School Regiment
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
01.09.1962-01.08.1963 Letecké učiliště
01.08.1963-01.09.1973 Vyšší letecké učiliště
01.09.1962-01.08.1963 Aviation School
01.08.1963-01.09.1973 Aviation Apprentice School
Dislokace:
Deployed:
01.09.1962-DD.08.1965 Přerov, letiště /
DD.08.1965-15.10.1968 Sliač, letiště /
15.10.1968-01.09.1973 Piešťany, letiště /

Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:


Čestný název:
Honorary Name:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyznamenání:
Decorations:
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
01.09.1962-DD.08.1963 VÚ 8727 Přerov
DD.08.1963-15.10.1968 VÚ 8727 Zvolen
15.10.1968-01.09.1973 VÚ 8727 Piešťany
-
Zdroje:
Sources:
Vojenský ústřední archiv Praha, skupina ČSLA, fond 00000 (4. letecký školní pluk),
URL : https://www.valka.cz/4-letecky-skolni-pluk-1962-1973-t52498#454793 Verze : 0
Letouny, které prošly službou u 4.lšp


Aero L-29


Číslo letounu Datum převzetí Převzat od Datum odevzdání Předán Poznámka
0809 - - 07.10.1964 - Krátce po vzletu z letiště Přerov ohlásil zahraniční žák, kpt.Josef Mihule a po zkráceném okruhu letoun navedl na přistání na záložní travnatý pás.Bohužel, i přes fakt že instruktor vypnul motor, rychlost letounu neklesala a proto provedl zdařilé vynucené nouzové přistání na konci travnatého pásu v rychlosti překračující povolené provozní limity.Po opuštění letounu posádka zjistila že motor letounu je stále v chodu a díky prasklé přírubě vysokotlakého potrubí trysky 2.spalovací komory nadále chrlící palivo do poškozeného motoru došlo záhy k požáru letounu při kterém byla záď zcela zničena a letoun musel být odepsán.Posádka z havárie vyvázla nezraněna
1325 - - 03.03.1966 - kadetem Zeyabem Haririm do úplavu roje a následnému nárazu levou přídavnou palivovou nádrží do vedoucího letounu pilotovaného Hariri provedl odhoz poškozených přídavných palivových nádrží a urychlený návrat na letiště Přerov, kpt.Slezák jehož letoun přešel do nevybratelné vývrtky se ve výšce 1000 metrů v poloze na zádech nezraněn katapultoval v prostoru obce Dolná Mičiná.Letoun byl zcela zničen.
URL : https://www.valka.cz/4-letecky-skolni-pluk-1962-1973-t52498#344596 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více