Typ: Type: | Mi-17M | |
Výrobce: Producer: | Letecké opravovne Trenčín a.s. | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.2001 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 108M17 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.2001-24.12.2002 0817 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 24.12.2002 zničen při nehodě | 24.12.2002 destroyed in crash |
Poznámka: Note: | modernizovaný z Mi-17 0817 Počas nasadenia v misii SFOR, krátko po vzlete vrtuľník narazil do stožiara vysokého napätia neďaleko bosnianskeho mesta Travnik. Príčinou bolo zlyhanie ľudského faktora. Poveternostné podmienky neboli vhodné pre vykonanie letu a tiež došlo k zníženiu plánovanej výšky na trati letu pod minimálnu bezpečnostnú výšku vzhľadom na profil terénu a prekážky. Dvaja príslušníci posádky boli zranení ťažko, jeden ľahko. | modernized from Mi-17 0817 During deployment in the SFOR mission, shortly after takeoff, the helicopter crashed into a high-voltage pylon near the Bosnian town of Travnik. The cause was a failure of the human factor. The weather conditions were not suitable for the flight and the planned altitude on the flight path was reduced below the minimum safety height due to the terrain profile and obstacles. Two crew members were seriously injured, one lightly. |
Zdroje: Sources: | Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5. Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5. Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2. |