Název: Name: | Jokošo Námořní typ 10 | Yokosuka Navy Type 10 |
Originální název: Original Name: | ? | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1920 kg | 4233 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3010 kg | 6636 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,822 m | 55ft 2,27in |
Délka: Length: | 12,167 m | 39ft 11,01in |
Výška: Height: | 4,244 m | 13ft 11,09in |
Plocha křídla: Wing Area: | 74.30 m2 | 799.784 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40,511 kg/m2 | 8.3 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lorraine 1 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 298 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Lorraine 1 twelve-cylinder vee water-cooled engine rated at 400 hp for take-off, driving a two-bladed wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 146 km/h v 0 m | 90.7 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 2080 km | 1292.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm na konci kabiny. | One dorsal flexible 0.303 inch machine-gun. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Tento letoun byl navržen a postaven jako budoucí výkonnější náhrada za průzkumný hydroplán Jokošo Ro-go Ko-gata. Tento plovákový letoun byl označený jako typ 10 (znamenalo to, že byl přijat v 10. roce vlády císaře Taišó). Hydroplán byl poháněn silným motorem Lorraine I, motor byl poprvé v Japonsku použitý. Ještě jedno prvenství měl tento letoun - plovákový podvozek byl tvořen pouze hlavními plováky, nebylo nutno použít ocasní plovák. Oba prototypy byly dokončeny v roce 1923, ale byly prakticky nepoužitelné, protože byly nadměrně těžké. Letoun byl společným konstrukčním dílem poručíka Misao Wady (pozdější admirál), podporučíka Jun Okamury a inženýra Masasuke Hašimota, celou konstrukci dozoroval pan Fletcher od britské továrny Short Brothers. | A new design for a high performance reconnaissance seaplane was begun in 1921 as a replacement for the Ro-go Ko-gata type. This Aeroplane called the 10th Year Type (meaning 10th year of Taisho) two-seat reconnais ance seaplane, was designed to have the very powerful 400hp Lorraine engine, the first in Japan with this engine. Another first in Japan was the use of long single-step floats which eliminated the need for a tail float. Two prototypes were completed in 1923, but these were disappointingly unusable because of excessive weight. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 flyingmachines.ru archiv autora |