Savoia-Marchetti SM.86

     
Název:
Name:
Savoia-Marchetti SM.86 Savoia-Marchetti SM.86
Originální název:
Original Name:
Savoia-Marchetti SM.86
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1941 Società Idrovolanti Alta Italia Savoia, Sesto Calende /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
05.04.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3357 kg 7401 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5077 kg 11193 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
10,85 m 35ft 7,17in
Výška:
Height:
3,86 m 12ft 7,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,80 m2 331.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Walter Sagitta I-MR o výkonu 441 kW/600 k
Isotta Fraschini Delta A.120 RC.40 o výkonu 566 kW/770 k
třílistá stavitelná vrtule
Walter Sagitta I-MR, power 592 hp, later
Isotta Fraschini Delta A.120 RC.40, power 759 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
412 km/h v 4000 m 256 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
336 km/h v ? m 208.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,28 min do 4000 m 14,28 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6300 m 20669 ft
Dolet:
Range:
1760 km 1093.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm (bylo možno je nahradit dvěma kanóny ráže 20 mm)


800 kg puma
2x .50 in Breda-SAFAT machine gun


1764 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol.5, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1973.
Němeček, Václav. Marchetti SM-86, L+K 1984/11.
www.alieuomini.it
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-86-t53246#198562 Verze : 0
Historie: Typ SM.86 navazoval na svého neúspěšného předchůdce SM.85. Tento typ nedosahoval požadovaných výkonů a Italové proto v létě 1940 v Německu zakoupit osvědčené Ju 87.
V té době už firma Savoia-Marchetti pracovala na zlepšení svého střemhlavého bombardéru. Nový typ měl trup skořepinové konstrukce, ve kterém byla pumovnice pro 500 kg pumu. Křídla se nepatrně zvětšila a stejně jako vztlakové klapky, které během střemhlavého letu působily v poloze 90° jako brzdící. Zlepšilo se též zasklení kabiny.
Zkoušky prototypu MM.397, který byl poháněn dvojicí čs. motorů Walter Sagitta I-MR o 441kW (600k), skončily v září 1940. Použité motory byly málo však neposkytovaly dostatečný výkon a byly nahrazen domácími Isotta Fraschini Delta A-120 RC-40 o 566kW(770k). Poté byl letoun, společně se zkušebním pilotem Elio Scarpinim, předán k bojovým zkouškám k 96° Gruppo, která byla se svými Ju 87 nasazena proti Maltě. První let podnikl 15.9., když společně s dvanácti Stukami bombardoval letiště Hal Far. V říjnu 1940 se jednotka zapojila do útoku na Řecko. Dne 4.11. 1940 zaútočil poprvé na řecké cíle. Bohužel ani SM.86 nesplnil očekávání, a když byl 23.12. 1940 Scarpini, který se zúčastnil několika bojových letů a dával při nich přednost bojeschopnějším Stukám, sestřelen a zabit protiletadlovou palbou nad Řeckem, zůstal SM.86 bez pilota a v srpnu 1941 byl zrušen.
Druhý prototyp MM.398 nejprve létal s motory Isotta Fraschini Gamma o 368/441kW (500/600k), ale nakonec dostal stejné motory jako první prototyp. Letoun sloužil k výzkumným účelům a v roce 1942 dostal druhý pilotní prostor pro ležícího pilota, který byl později použit u prototypu dalšího střemhlavého bombardéru této firmy, typu SM.93.
Objednávka na 97 sériových letounů byla již v dubnu 1940 zrušena, Italové letoun přezdívali "létající banán".


Prameny:
L+K 14/84
Weal, J.: Ju 87 in North Africa and Mediterranean, Oxford 1998
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-86-t53246#198573 Verze : 2
Savoia-Marchetti SM.86, motory Delta.
Savoia-Marchetti SM.86 - http://www.airwar.ru/enc/bww2/sm86.html

http://www.airwar.ru/enc/bww2/sm86.html
URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-86-t53246#198576 Verze : 0
Savoia-Marchetti SM.86, motory Walter.

Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/sm86.html

Savoia-Marchetti SM.86 -


Savoia-Marchetti SM.86 -


URL : https://www.valka.cz/Savoia-Marchetti-SM-86-t53246#345796 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více