Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 301 příspěvků vloženo, 1015 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Gotha G.III

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Gotha G.III Gotha G.III
    Originální název:
    Original Name:
    Gotha G.III
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1916-DD.03.1917 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1916-DD.03.1917
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2383 kg 5254 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3618 kg 7976 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    23,70 m 77ft 9,07in
    Délka:
    Length:
    12,22 m 40ft 1,1in
    Výška:
    Height:
    3,90 m 12ft 9,53in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    89,50 m2 963.37 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mercedes D.IVa o výkonu 191 kW/260 k Mercedes D.IVa, power 256 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    140 km/h v 0 m 87 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    28 min do 3000 m 28 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5000 m 16404 ft
    Dolet:
    Range:
    700 km 435 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na hřbetě


    450 kg pum
    1x flexible 7,92 mm Parabellum LMG 14 machine gun in the nose
    1x flexible 7,92 mm Parabellum LMG 14 machine gun amidships


    992 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 3,75 h Endurance: 3,75 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Grosz, P. M. Gotha!. Albatros Publications, Berkhamsted 1994. ISBN 0-948414-57-X.
    Grosz, P. M. The Gotha GI-GV, Profile No.115. Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/53671#199813Verze : 0
    Avatar
    Gotha G.III popis


    Vznikl nahrazením původních motorů typu G.II za nové motory řadové šestiválcové vodou chlazené Mercedes D.IVa každý o výkonu 260 koní. Výměnou motoru a úpravami kostry letadla se zvýšila užitečná zátěž ze 1010 kg u G.II na 1235 kg u G.III. Dalším vylepšením byl otvor ve spodní části trupu, který zadnímu střelci umožňoval střelbu směrem dozadu dolů, odkud byly často bombardéry napadány nepřátelskými stíhačkami. Jinak byly stroje typu G.II a G.III identické.


    Idflieg učinil 3. května 1916 objednávku na 25 strojů G.III. V období mezi 16. říjnem 1916 a 26. březnem 1917 bylo dodáno 23 strojů pro Kampfgeschwader 2. Jedeno letadlo obdržel Halbgeschwader 1 jako cvičné a jedno továrna Daimler pro testy motorů.


    Stroje byly zařazeny na balkánskou frontu ke Kasta 20 se sídlem v Hudove. Jednou z významných akcí těchto letadel bylo zničení železničního mostu přes Dunaj u města Cernavoda, čímž odřízly rumunské jednotky od možnosti přísunu zásob a posil. Francouzské letecké eso kapitán G. Guynemer sestřelil 8. února 1917 jeden ze strojů G.III, druhý sestřelil 23. dubna1917 pilot Breadner.


    Bombardéry Gotha G.III byly staženy z bojového nasazení na konci léta 1917.


    Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
    k 31. říjnu 1916 – 7 letadel
    k 31. prosinci 1916 – 14 letadel
    k 28. únoru 1917 - 3 letadla
    k 30. dubnu 1917 – 4 letadla
    k 30. červnu 1917 – 3 letadla
    k 31. srpnu 1917 – 3 letadla


    Použité prameny:
    [1] GROSZ, Peter. Gotha!, Alabtros Productions Ltd., 1994, ISBN 0-948414-57-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/53671#202146Verze : 0
    Avatar
    .

    Gotha G.III od jednotky Kasta 20. Stroj byl vyfotografován po nouzovém přistání, avšak žádné bližší informace nejsou známy. Letoun patrně nesl na všech plochách nátěr světlou barvou (patrně světle šedá či modrošedá).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/53671#483649Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag4.html


    Na G.III bylo zavedeno denní zbarvení velmi světlou modrou barvou a obvykle světle šedými motorovými gondolami.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/53671#521542Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag4.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/53671#521543Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroj: http://avia.russian.ee/


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/53671#202471Verze : 0