Typ: Type: | Mikojan-Gurevič MiG-23BN | |
Výrobce: Producer: | Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva | |
Datum výroby: Date of Production: | 25.02.1981 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 0393215746 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.05.1981-15.02.1986 5746 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 15.02.1986 zničen při nehodě | 15.02.1986 destroyed in crash |
Poznámka: Note: | 15.2.1985 se k cvičnému letu vydal na stroji č. 5746 mjr. Vojtěch BÁRTI, pilot 1.tř. patřící do sestavy 1.letky. Během provádění určeného úkolu v zoně, došlo poblíž Kutné Hory k poruše elektronického bloku v systému autopilota, na kterou byl letec ihned upozorněn varovnou signalizací. Mjr. Bárti ohlásil svou situaci řídícímu létání a zároveň autopilota přepnul do automatického režimu. Nicméně závada byla takového rázu, že již nebylo možné letoun udržet v přímém letu, "Béenka" přešla do klesání a nakonec dopadla u obce Perštejnec, nedaleko obilného sila, aniž by způsobila nějakou další škodu. Mjr. Bárti se katapultoval jen chvíli před tím a vyvázl bez zranění. Celkový nálet letounu v československém letectvu činí 377 hodin 59 minut | - |
Zdroje: Sources: | Lorenc Miroslav,Rogl Stanislav: Zrušená křídla. Votobia 2000 Článek "MiG-23/Bedny" autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz |