CZK - Tatra 805 Komando

     
Název:
Name:
Tatra 805 Komando Tatra 805 Komando
Originální název:
Original Name:
Tatra 805 Komando
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Automobilové závody, n.p., Mladá Boleslav / [úprava provedena v armádních dílnách ? / modification undertaken in army workshops ?]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1955-DD.MM.1955 ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~20 ?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1955 ?
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
2610 kg 5754 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
2250+1) kg 4960+1) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
52002) kg 114642) lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
20003) kg 44093) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
72004) kg 158734) lb
Celková délka:
Overall Length:
4720 mm 15ft 6in
Celková šířka:
Overall Width:
2040 mm 6ft 8in
Celková výška:
Overall Height:
1790 mm 5ft 10.5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1ft 4in
Rozvor:
Wheelbase:
2700 mm 106in
Rozchod:
Track:
1600 mm - obě nápravy
63in - both axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - kapalinová, bubnová, jednookruhová
parkovací - ruční, mechanická
service brake - single-circuit, drum, hydraulic
parking brake - manual, mechanical
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 12 V
ukostřený záporný pól
akumulátor: 12 V / 75 Ah
dynamo: 12 V / 130 W
nominal voltage: 12 V
ground pole: negative
battery: 12 V / 75 Ah
dynamo: 12 V / 300 W
Pneumatiky:
Tyres:
10,50 - 16
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-603 A
- zážehový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 75 mm
- zdvih: 72 mm
- objem válců: 2 545 cm3
- maximální točivý moment: ? Nm při ? ot/min
- maximální výkon: 55 kW při 4200 ot/min
Tatra T-603 A
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
- number of cylinders: 8
- bore: 2.95 in
- stroke: 2.83 in
- swept volume: 155 cu in
- maximum torque: ? at ? rpm
- maximum power output: 74 hp (75 PS) at 4200 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod mechanical, 4 forward and 1 reverse gears, normal and reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, kotoučová, jednolamelová dry, disc type, single-plate
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
100 l 22 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
75 km/h 47 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
20 km/h 12 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
245) l/100 km 11.775) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
46 ° / 52 °
Svah:
Gradient:
55 ° 122 %
Boční náklon:
Side Slope:
40 ° 89 %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,3 m 12in
Brodivost:
Fording Depth:
0,65 m 26in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 1500+ kg v terénu
2) na silnici, 4450 kg v terénu
3) na silnici, 1600 kg v terénu
4) na silnici, 6050 kg v terénu
5) základní spotřeba paliva dle ČSN 30 0510

přehled verzí
1) on the road, off-road 3307+ lb
2) on the road, off-road 9811 lb
3) on the road, off-road 3527 lb
4) on the road, off-road 13338 lb
5) basic fuel consumption according to ČSN 30 0510

overview of versions
Zdroje:
Sources:
Kleinhampl, Z.: Dílenská příručka pro opravy automobilů Tatra 805, SNTL, Praha, 1959
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#597485 Verze : 0
Tatra 805 Komando


Omezený počet vozů Tatra 805 byl vyroben i ve verzi Komando. Odlišoval se plátěnou střechou řidiče a sklopným předním sklem. Tato verze byla zavedena do výzbroje 173. dělostřeleckého výsadkového oddílu a byla uzpůsobena pro leteckou přepravu kluzákem NK-14 (Jak-14). Jeden exponát je vystaven ve Vojenském technickém muzeu Lešany.
CZK - Tatra 805 Komando - http://www.militaryvehicle.cz

http://www.militaryvehicle.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#200626 Verze : 3
Tatra 805 výsadková, Vojenské technické muzeum, Lešany.
CZK - Tatra 805 Komando -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#202315 Verze : 2
Tatra 805 Komando na slávnostnej prehliadke výsadkového vojska 5.10.1957.



Zdroj : Křídla vlasti č.23 1957
CZK - Tatra 805 Komando - T 805 Komando ťahá 57 mm ptk vz.43. Na korbe výsadkári.

T 805 Komando ťahá 57 mm ptk vz.43. Na korbe výsadkári.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#430639 Verze : 0
Sahara 2007 - Slovensko
CZK - Tatra 805 Komando - Pohled zezadu

Pohled zezadu
CZK - Tatra 805 Komando - Kabina

Kabina
CZK - Tatra 805 Komando - Celkový pohled

Celkový pohled
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#229354 Verze : 0

Diskuse

Vůz na dolinově fotce je nepůvodní novostavba, jde to poznat třeba i z bočnic, ty jsou u originálu z latí ne z prken, do latí totiž zapadají sklápěcí (rovněž laťové) lavice na korbě. Kabina "komanda pokud vím nemá podélné výstuhy (ale to se mohlo vůz od vozu lišit). Většina vozů které dnes jezdí jsou novostavby, bylo vyrobeno jen asi 20 vozů tohoto typu a tak si je majitelé ve snaze mít zajímavý vůz přestavovali z běžných valníků.
zdroj : vlastní zkušenost s vozy Tatra 805 a rozhovory s pracovníky muzea v Lešanech.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#229377 Verze : 0
vozů tatra 805 (výsadková) bylo vyrobeno přes 100 ks a to v MB. Na fotkách tojo je víc špatně kryty světel, umístění pantů oken,jiný tvar upínání oken atd...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#617761 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více