CAN - Ram II

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 356 příspěvků vloženo, 1993 editováno a 270 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CAN - Ram II

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Ram II Ram II
    Originální název:
    Original Name:
    Ram II
    Kategorie:
    Category:
    střední tank medium tank
    Výrobce:
    Producer:
    Montreal Locomotive Works, Montreal /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.11.1941-DD.02.1942 (Ram I)
    DD.02.1942-DD.07.1943 (Ram II)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    Ram I: 50 (CT-39781 - CT-39830)
    Ram II:
    - 1107 (CT-39831 - CT-40937)
    - 792 (CT-159402 - CT-160193)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.06.1941
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    29484 kg 65000 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    5791 mm 19ft
    Délka korby:
    Hull Length:
    5791 mm 19ft
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2997 mm 9ft 10in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2667 mm 8ft 9in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    432 mm 1ft 5in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    394 mm 15.5in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0.09 MPa 13.1 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    korba:
    - čelo: 38 - 44 mm
    - boky: 38 - 64 mm
    - dno: 25 mm
    - záď: 38 mm
    - strop: 38 - 76 mm

    věž:
    - čelo: 89 mm
    - boky: 64 mm
    - záď: 38 mm
    - strop: 38 mm
    hull:
    - front: 1.5 - 1.75 in
    - sides: 1.5 - 2.5 in
    - belly: 1 in
    - rear: 1.5 in
    - top: 1.5 - 3 in

    turret:
    - front: 3.5 in
    - sides: 2.5 in
    - rear: 1.5 in
    - roof: 1.5 in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Continental R-975-C1 nebo Continental R-975-EC2
    - hvězdicový
    - počet válců: 9
    Continental R-975-C1 or Continental R-975-EC2
    - radial
    - number of cylinders: 9
    Výkon:
    Power:
    298.3 kW při 2400 ot/min 400 bhp at 2400 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Borg-Wagner Borg-Wagner
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    40 km/h 25 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    32 km/h 20 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    232 km 144 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    27 ° 60 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2.26 m 89in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0.61 m 24in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1.02 m 40in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    OQF 6 pdr Mk III nebo Mk IV
    - ráže: 57 mm
    - zásoba munice: 92 nábojů
    OQF 6 pdr Mk III or Mk IV
    - calibre: 57 mm
    - ammunition: 92 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    3x M1919A4
    - ráže: 7,62
    - munice: 880 (4440 ?) nábojů
    3x M1919A4
    - calibre: 0.30
    - ammunition: 880 (4440 ?) rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/541#191511Verze : 0
    Avatar
    V lednu roku 1941 byl v kanadské továrně Montreal Locomotive Works zahájen vývoj středního tanku na podvozku americké řady M3 Lee, avšak s britskou výzbrojí. Stroj byl pojmenován Ram (beran) podle erbovního znamení generála Worthingtona, náčelníka kanadských tankových sil. Prototyp byl dokončen v červnu téhož roku. V Kanadě vyprojektovaná odlévaná věž i korba byla vyráběna v USA u firmy General Steel Castings. Prvních padesát vyrobených tanků, vyzbrojených britským dvouliberním kanónem, bylo označeno jako Ram I, následná verze Ram II obdržela šestiliberní kanón. Celkem bylo vyrobeno 1094 kusů obou variant.

    K pohonu byl použit motor Continental R-975 o výkonu 400 koňských sil, tank dosahoval maximální rychlosti 40 km/h a hmotnost činila 29 tun. Tloušťka pancíře se pohybovala v rozmezí od 25 mm do 89 mm.

    Ram nebyl bojově použit, nicméně kanadské tankové pluky v Evropě nasadily několik strojů jako pohyblivá velitelská stanoviště nebo dělostřelecké pozorovatelny. U některých Ramů byla sejmuta věž a tank byl užíván jako improvizovaný obrněný transportér pod názvem Ram Kangaroo. Mnoho dalších vozidel sloužilo při vývoji plamenometných, vyprošťovacích, osvětlovacích či odminovacích variant.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/541#3030Verze : 0
    Avatar
    Jeden z vývojových typov tankov Ram Mk.I / Ram Mk.II vznikol v USA ako Medium Tank M4A5 (podľa OCM 17856). Na základe požiadaviek predsatviteľov Kanadského domínia bol v zbrojovke American Locomotive Co. na báze stredného tanku M4 postavený prototyp vybavený odlievanou vežou britského typu, v ktorej bol inštalovaný 57mm kanón so spriahnutým guľometom kalibru .30. Na pravej prednej časti veže bol umiestnený dymový generátor. Na ľavej stranu podvozku (pred vežou) bola inštalovaná malá kopula s guľometom kalibru .30.


    Zdroj: Catalogue of standart ordnance items, second editions 1944, vol. 1 Tank and Automotive; Office of the Chief of Ordnance Technical Division, Washington D.C.; 1 june 1945
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/541#466113Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ram II ranné výroby z výzbroje kanadské armády zachycený během výcviku v období 2. světové války.

    (Library and Archives Canada)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/541#380588Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ram II ("GUTKNECHT"), CFB Borden Military Museum, Ontario, březen 2007.


    Fotografie: Wozi via Dolin





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/541#214898Verze : 0
    Avatar
    Ram II (B3, CT-159602), Bovington Tank Museum, 2003, 2004 a 2008. Jedná se o tank z malé dodávky vozidel Ram II pro potřeby nizozemské armády v roce 1946. Ta ho později využívala jako pojízdné cílové vozidlo pro střelbu z ručních zbraní. Svoji službu v řadách nizozemské armády zakončil jako památník před objektem tankových opraven v Leusdenu. V roce 1988 se stal součástí sbírek Tankového muzea v Bovingtonu.







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/541#2964Verze : 0
    MOD