Název: Name: | Zeppelin (Staaken) R.VI | Zeppelin (Staaken) R.VI |
Originální název: Original Name: | Zeppelin (Staaken) R.VI | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1918 Flugzeugwerft GmbH, Berlin-Staaken DD.MM.1917-DD.MM.1918 Automobil und Aviatik AG, Leipzig DD.MM.1917-DD.MM.1918 Ostdeutsche Albatros Werke GmbH, Schneidemühl DD.MM.1917-DD.MM.1918 Schütte-Lanz-Luftfahrzeugbau GmbH, Zeesen | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 Staaken (R25-R26, R30-R32, R39) 3 Schütte (R27-R29) 6 Aviatik (R33-R35,R52-R54) 3 Albatros (R36-38) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 76801) kg | 16932 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11460 kg | 25265 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 42,20 m | 138ft 5,42in |
Délka: Length: | 22,10 m | 72ft 6,08in |
Výška: Height: | 6,30 m | 20ft 8,03in |
Plocha křídla: Wing Area: | 332,00 m2 | 3573.62 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 34,50 kg/m2 | 7.07 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Mercedes D.VIa o výkonu 191 kW/260 k, nebo Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k dvoulistá dřevěná vrtule | Mercedes D.VIa, power 256 hp, or Maybach Mb.IVa, power 242 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2115-3000 l | 465-660 Imp gal / 559-793 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1302) km/h v 0 m | 80.8 2) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11 min do 1000 m | 11 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 38003) m | 12467 3) ft |
Dolet: Range: | 8004) km | 497.1 4) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet LMG 14 na přídi 2x pohyblivý kulomet LMG 14 na hřbetě 1x pohyblivý kulomet LMG 14 pod trupem 0-2x pohyblivý kulomet Lewis na horním křídle 1000-2000 kg pum | 1x flexible 7,92 mm LMG 14 machine gun in the nose 2x flexible 7,92 mm LMG 14 dorsal machine gun 1x flexible 7,92 mm LMG 14 ventral machine gun 0-2x flexible 7,92 mm Lewis upper-wing mounted machine gun 2201-4410 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | S motory Maybach: 1) 7921 kg 2) 135 km/h 3) 4320 m 4) 1000 m Vytrvalost: 7-10 h | With Maybach engines: 1) 17465 lb 2) 83.9 mph 3) 14174 ft 4) 621.4 mi Endurance: 7-10 hrs |
Zdroje: Sources: | Haddow, G. W.; Grosz, Peter M. The German Giants: The German R-Planes 1914-1918. Conway Maritime Press, London 1988. ISBN 0-85177-812-7. Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Cooksley, Peter. German Bombers of WWI in action, In action No.173. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2000. ISBN 0-89747-416-3. |