Klimov VK-105PF-2 (M-105PF-2)

Климов ВК-105ПФ-2
     
Název:
Name:
Klimov VK-105PF-2 Klimov VK-105PF-2
Originální název:
Original Name:
Климов ВК-105ПФ-2 (М-105ПФ-2)
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Státní letecký průmysl SSSR, závod č. 26 (Rybiňsk) a č. 384 (Ufa)
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
08.03.1944
Použití:
Use:
Jakovlev Jak-3, Jak-9U (prototyp), Lagg-3 Dubler
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
620 kg 1367 lb
Celková délka:
Overall Length:
2027 mm 6ft 7,79in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
945 mm 3ft 1,2in
Celková výška:
Overall Height:
789 mm 2ft 7,05in
Vrtání:
Bore:
148 mm 5,83in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,69in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,101 l 2141.99 cu in
Palivo:
Fuel:
etylizovaný letecký benzín s oktanovým číslem 95 - 100 95 or 100 octane rating gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor K-105 Six K-105 Carburettors (License copy of Solex-Hispano 56SVC self-adjusted carburettor)
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,2 : 1 7,2 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
dvourychlostní jednostupňový odstředivý kompresor Gear-driven two-speed centrifugal type compressor
Chlazení:
Cooling:
kapalinou Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
962 kW při 2650 ot/min 1290 bhp at 2650 rpm
Poznámka:
Note:
Převod reduktoru 0,666
Výkon 924,7 kW v h= 2 200 m.
Ventilový rozvod OHC, dva sací ventily a jeden výfukový na každý válec. Výfukový ventil byl chlazen sodíkovým jádrem.


Motor VK-105PF-2 vznikl vývojem staršího VK-105PF, na novém motoru bylo provedeno pouze minimum nezbytných úprav a tak jeho výroba nevyžadovala žádné nové stroje ve výrobních továrnách. Nejzásadnější úpraou bylo zvýšení plnícího tlaku.
Reduction gear: 1: 0.666
Power output 1,240 hp at 7,220 ft.
Valvetrain: Two intake valves and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank
Zdroje:
Sources:
http://engine.aviaport.ru/issues/40/page22.html
http://www.airwar.ru/enc/engines/vk105pf2.html
http://www.aveaprom.ru/dvig-por-m105.php
http://umvk.narod.ru/files/dvigat26.html
URL : https://www.valka.cz/Klimov-VK-105PF-2-M-105PF-2-t54645#430147 Verze : 0
VK-105PF-2 (M-105PF-2)
(ВК-105ПФ-2)





Piestový kvapalinou chladený dvanásťvalec s valcami do V, skonštruovaný v konštrukčnej kancelárii V.J.Klimova (ОКБ В.Я.Климова). V tejto verzii motora boli ad maximum využité výkonové možnosti pôvodného motora M-105PF (VK-105PF) bez toho, aby bolo potrebné radikálnejšie prepracovávať jeho konštrukciu. Podstatné pre jeho úspešné a najmä rýchle zavedenie do sériovej výroby bolo to, že si jeho výroba nevyžadovala iné strojové vybavenie ako predchádzajúca verzia M-105PF.


Motor M-105PF-2 bol montovaný do tých istých typov ako M-105PF a tiež do vynikajúceho stíhacieho lietadla Jakovlev Jak-3.



zdroje:
www.airwar.ru
www.klimov.ru
URL : https://www.valka.cz/Klimov-VK-105PF-2-M-105PF-2-t54645#201845 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více