Mikulin AM-38F

Микулин АМ-38Ф
     
Název:
Name:
Mikulin AM-38F Mikulin AM-38F
Originální název:
Original Name:
Микулин АМ-38Ф
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Statní letecký průmysl SSSR / , závod č. 24 Moskva a
Státní závod č. 26, Rybinsk, Jaroslavská oblast
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
36 163
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1941
Použití:
Use:
Mikojan-Gurevič I-220 (AM-38F), Iljušin Il-2m3, Il-2 I
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
880 kg 1940 lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
866 mm 2ft 10in
Celková výška:
Overall Height:
1082 mm 3ft 6,6in
Vrtání:
Bore:
160 mm 6,3in
Zdvih:
Stroke:
190 mm 7,48in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
46,66 l 2847.37 cu in
Palivo:
Fuel:
4B-78 / 95 oktanů
minimální požadavek byl 92 oktanů
4B-78 / 95 octane
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
karburátory Carburetor
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1 6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Jednostupňový jednorychlostní odstředivý kompresor Single-stage single-speed centrifugal
Chlazení:
Cooling:
Kapalinové Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1250 kW při 2350 ot/min 1676.3 bhp at 2350 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
bojový výkon 1 250 kW (1 700 k) v h= 750 m po dobu 10 minut.
nominální výkon 1 103 kW (1 500 k) do výšky 1 500 m
Power output:
combat power 1,677 hp at 2,461 ft for a period of 10 minutes,
nominal power 1,480 hp to a height of 4,922 ft.
Zdroje:
Sources:
A. N. Medved', D. B. Chacanov and M. A. Maslov, Istrebitel' MiG-3, Rusavia, 2003. ISBN 5-900078-24-8.
http://www.airwar.ru/enc/engines/am38f.html
http://www.fluggeraet.de/e_am38.html
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-38F-t54878#462972 Verze : 0
AM-38F
АМ-38Ф


Motor AM-38F je konštrukciou A.A. Mikulina (А.А.Микулин), ktorá vznikla zvýšením výkonu pôvodného motoru M-38. Odtiaľ je aj označenie F za číslom motora, ktoré znamená Forsirovanyj (Форсированный), teda so zvýšeným výkonom. Oproti AM-38 mal síce vo výškach nad 1500 m nižší výkon, avšak výkon vo vzletovom režime mal zosilnený o 74,6 kW (100 k). Súčasne jeho konštrukcia umožňovala pracovať vo vzletovom režime až po dobu 10 minút v rozsahu výšok od 0 do 1500 metrov. Tento režim bol nazývaný bojový režim.

Skonštruovaný bol pre dvojmiestnu verziu "šturmovika" Il-2, ktorá dostala označenie Il-2 АМ-38F.


zdroje:
www.airwar.ru
http://engine.aviaport.ru/issues/index.html
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-38F-t54878#202530 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více