Název: Name: | Fiat G.50B | Fiat G.50B |
Originální název: Original Name: | Fiat G.50B | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1940-DD.MM.1943 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1940-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 předsériových 95 sériových 7 - 8 zůstalo nedokončeno | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.04.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1936 kg | 4268 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2340 kg | 5159 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2425 kg | 5346 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,990 m | 36ft 0,68in |
Délka: Length: | 7,800 m | 25ft 7,08in |
Výška: Height: | 3,280 m | 10ft 9,12in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,25 m2 | 196.44 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 127,38 kg/m2 | 26.09 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74RC.38 vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec, výkon 626,3 kW při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m, vrtule trojlistá stavitelná Hamilton-Fiat o průměru 3 000 mm. | Fiat A.74RC.38 fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 828 hp at 12,500ft, driving a three-blade metal Hamilton-Fiat variable pitch propeller of 9ft 10,11in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 456 km/h v 3870 m | 283.3 mph in 12697 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 390 km/h v 4000 m | 242.3 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 500 km | 310.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | G.50B představoval poměrně úspěšný typ cvičného dvousedadlového letounu, který byl navržen konstruktéry společnosti CMASA. První prototyp vzlétl dne 30. 4. 1940, jeho hmotnost byla vyšší, než jakou měly jednomístné stíhací letouny, ale výkony poklesly jen mírně, např. maximální rychlost poklesla asi o 15 km/h. Letoun létal zcela neozbrojený, zbraně byly odstraněny právě pro úsporu hmotnosti. G.50B byl používán stíhacími školami v Itálii. Jeden letoun přečkal válku a létal až do roku 1948. | The G.50B was a successful two-seat trainer, designed by CMASA. The guns were removed and a second cockpit with dual controls added. The first one made its maiden flight on 30 April 1940, and a total of 108 were built, at least 100 of them by CMASA. The removal of the guns almost made up for the weight of the second cockpit and the trainee, and the G.50B had a top speed of 283mph, only 10mph down on the single seat version. The G.50B was used by the Italian Fighter School. One survived the war and remained in use until 1948. |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967 L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945 www.xs4all.nl www.historyofwar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |