Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 229 příspěvků vloženo, 1040 editováno a 254 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Ansaldo SVA.5

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Ansaldo SVA.5 Ansaldo SVA.5
    Originální název:
    Original Name:
    Ansaldo SVA.5
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Genova /
    DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Torino /
    DD.MM.1918-DD.MM.19RR AER fabbrica di aeroplani, Orbassano / 1)
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1917-DD.MM.19RR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    několik set / several hundreds
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    680 kg 1499 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    975 kg 2150 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,10 m 29ft 10,26in
    Délka:
    Length:
    8,13 m 26ft 8,07in
    Výška:
    Height:
    2,65 m 8ft 8,32in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,20 m2 260.49 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    SPA 6A o výkonu 151 kW/205 k, později 162 kW/220 k SPA 6A, power 202 hp, later 217 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    230 km/h v 500 m 142.9 mph in 1640 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 3000 m 10 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5000 m 16404 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm


    3x puma ráže 162 mm
    2x .303 in Vickers machine gun


    3x 162 mm bomb
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    - vytrvalost: 6 h
    - USA testovaly 1 stroj


    1) není jisté, zda tato firma nějaké stroje opravdu dokončila
    Endurance: 6 hr


    1) no completion figures are known
    Zdroje:
    Sources:
    Cattaneo, Giovanni. The S.V.A. (Ansaldo) Scouts, Profile No.61. Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Alegi, Gregory. Ansaldo SVA 5, Windsock Datafile 40. Albatros Publications, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-50-2.
    Munson, Kenneth. Bombers, Patrol and Reconnaissance Aircraft 1914-19. Blandford Press, Poole 1977. ISBN 0-7137-0632-8.
    Hornát, Jiří. Ansaldo SVA.4 a SVA.5, L+K 1997/08.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/55743#203801Verze : 0
    Avatar
    .

    S tímto letounem letěl 9. 8. 1918 na Vídeň Tenente (poručík) Francesco Ferrarin, avšak musel se vrátit pro poruchu motoru. Letoun v barvě materiálu, pouze horní plocha horního křídla a VOP je kamuflována tmavě zelenými a červenohnědými "hádky" na lakovaném podkladě. Detail ukazuje benátského lva ze znaku 87. perutě. Latinský nápis v otevřené knize říká: "Pokoj tobě Marku, evangelisto můj."
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/55743#403029Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Také tento stroj se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9. srpna 1918. Za jeho řízením seděl poručík G. B. Granzarolo. Letoun v barvě materiálu, kýlovka a stabilizátor bílé, výškovka nese stajnou kamufláž jako horní nosná plocha, tedy tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném plátně. Letoun má nakresleny na bocích trupu pumové závěsníky, ty však byly během náletu na Vídeň sejmuty.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/55743#403032Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    S tímto strojem odstartoval dne 9. 8. 1918 na Vídeň poručík Aldo Finzi. Stroj je vybaven lomeným čelním štítkem, a je v barvě materiálu (trup v barvě lakované překližky), nosné a ocasní plochy v barvě lakovaného plátna. Krycí plechy motoru, vzpěry a podvozkové nohy v barvě kovu. Na horní ploše horního křídle naneseny tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném podkladě. Kýlovka a VOP zelená (podle svědectví pilota Nella Maraniho, jenž se strojem také létal), bílá číslice 5 na VOP je jednou napsána tak, aby byla čitelná po směru letu a podruhé proti směru. Na spodních plochách nosných ploch červené a zelené konce křídel, jakožto výsostné označení.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/55743#403035Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Ansaldo S.V.A. 5, které se 9. 8. 1918 zúčastnil letákového náletu na Vídeň. Letoun v barvě materiálu, horní plocha křídla nese na lakovaném povrchu "hádky" tmavě zelené a červenohnědé barvy. Kýlovka a VOP nese množství červených hvězdiček (takto bylo označeno více strojů, patrně jeden roj). Letoun je zajímavý patkami ukotvení mezikřídelních vzpěr do trupu v barvách italské trikolory a absentujícím zaměřovačem před kabinou.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/55743#403489Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/55743#203802Verze : 0
    Avatar
    Ansaldo S.V.A.5 (11721) na kterém létal poručík Giordano Bruno Granzarolo a který se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9.8.1918.
    Náletu se zúčastnily stroje 87. eskadry (87ª Squadriglia Aeroplani "Serenissima").
    Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


    Zdroj: materiály muzea

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/55743#372097Verze : 0
    MOD