Název: Name: | Armstrong Whitworth Albemarle Mk.VI | Armstrong Whitworth Albemarle Mk.VI |
Originální název: Original Name: | Armstrong Whitworth Albemarle Mk.VI | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.194R A. W. Hawksley Ltd., Brockworth | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ST Mk.VI - 133 GT Mk.VI Series I - 17 GT Mk.VI Series II - 100 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.04.1940 verze B Mk.I | |
Osádka: Crew: | 4 + 10 výsadkářů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16556 kg | 36500 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 23.47 m | 77ft |
Délka: Length: | 18.26 m | 59ft 11in |
Výška: Height: | 4.75 m | 15ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 74.65 m2 | 803.5 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 221,782 kg/m2 | 45.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Hercules XI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 122 kW (1 526 k) při 2 900 ot/min a plnícím tlaku 0,465 baru, bojový výkon: 1 174 kW (1 597 k) při 2 900 ot/min při plnícím tlaku tlaku 0,465 baru v h= 152 m - I. rychlost kompresoru a 1 126 kW (1 531 k) při 2 800 ot/min při tlaku 0,465 baru v h= 3 429 m - II. rychlost kompresoru (palivo 100/130 oktanů). Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland Hydromatic. | Bristol Hercules XI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,505 hp at 2,900 rpm boost +6.75 psi Combat power output: 1,575 hp at 2,900 rpm at boost +6.75 psi at 500 ft (MS) and 1,510 hp at 2,800 rpm at boost +6.75 psi at 11,250 ft (FS), driving a three-bladed constant-speed propellers Type de Havilland Hydromatic. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3496 l 2864 l v bývalé pumovnici | 769 UK gal 630 gal in the former bomb-bay |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 3200 m | 265 mph in 10500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 273.6 km/h v ? m | 170 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5 m/s | 980 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5486 m | 18000 ft |
Dolet: Range: | 2158.1 km | 1341 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti | Two flexible rearward-firing 0.303in Vickers K machine-guns in the dorsal possition. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - ST Mk.V- jako ST Mk.V, zvětšené nákladní dveře - GT Mk.V Series I - další radiovybavení k usnadnění vlekání - GT Mk.V Series II - jako Series I, odstraněna výzbroj | - ST - like ST Mk.V, bigger freight loading doors - GT Mk.V Series I - special radio equipment for glider towing - GT Mk.V Series II - like Series I, machineguns removed |
Zdroje: Sources: | Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7 Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 www.century-of-flight.net http://www.raf38group.org/specification en.wikipedia.org http://www.airwar.ru/enc/bww2/albem.html |