Fiat CR.32bis

     
Název:
Name:
Fiat CR.32bis Fiat CR.32bis
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.32bis
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.07.1937 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
283 ~ 285
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg 3086 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1970 kg 4343 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,500 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
7.450 m 24ft 5,31in
Výška:
Height:
2.632 m 8ft 7,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,12 m2 238.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86.69 kg/m2 17.76 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm.
Fiat A30 RA-bis, twelve-cylinder inline vee liquid-cooled engine, rated at 592 hp for take-off,
driving two-blade metal Fiat propeller with variable pitch, but only adjustable on the ground, not in flight of 9ft 3.0in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
368 l 81 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 3000 m 217.5 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v 3050 m 195.7 mph in 10007 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,7 m/s 1712.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,43 min do 5000 m 11,43 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
780 km 484.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích) a
2x kulomet Breda-Safat ráže 7,7, mm v gondolkách nad spodním křídlem (často demontovámny pro snížení hmotnosti).
Two fixed forward firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in nose mouted, 350 rpg and
two fixed forward firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns mounted in gondolas above the lower wing (a common field modification was to discard the 0.303 inch armament to reduce weight).
Bomb racks with ability to carry 220 lb bombload possible: One 220 lb or two 110 lb.
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Letoun přímé podpory vojsk. Close-support fighter version
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
HPM 6-9/2006
L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík
www.aerei-italiani.net
http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html
www.alieuomini.it
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#383208 Verze : 0
Fiat CR.32bis


Zdroj: www.airwar.ru
Fiat CR.32bis -


Fiat CR.32bis - ve službách Německé Luftwafe

ve službách Německé Luftwafe
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#345614 Verze : 0
Ukořistěný Fiat CR.32bis v podobě, v jaké procházel od léta 1937 v SSSR zkouškami u NII-VVS. Původně šlo o italský stroj kódového označení 3-6 a výrobního čísla 431, sloužící u I Gruppa Caccia „La Cucaracha", který padl republikánům do rukou 29. ledna 1937. Letoun byl v Sovětském svazu testován v původní kamufláži, ale se zatřenými povstaleckými výsostnými znaky. Obdržel místo nich znaky sovětské, v podobě rudých pěticípých hvězd.
Fiat CR.32bis -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420768 Verze : 0
Fiat CR.32bis služební číslo (Dienstnummer) Nr. 147 z výzbroje Jagdgeschwader II rakouského vojenského letectva Österreichische Luftstreitkräfte, Wiener Neustadt, začátek roku 1938. Stroj má nátěr hliníkovou barvou, výsostné znaky jsou shora na horním křídle a zdola na křídle spodním. Po anšlusu tento letoun krátce používala skupina I(l)/JG 138 německé Luftwaffe.
Fiat CR.32bis -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420771 Verze : 0
Nějakou dobu po anšlusu sloužily do Luftwaffe zařazené ex-rakouské Fiaty CR.32bis v původním zbarvení, pouze s novými německými výsostnými znaky. Původní rakouská služební čísla (Dienstnummern) byla aplikována na zadní části trupu. Stroj Nr. 149 převzala do stavu stíhací skupina I(l)/JG 138, oficiálně vzniklá 1. dubna 1938 na letišti Wien-Aspern. Stroj byl záhy těžce poškozen při letecké nehodě.
Fiat CR.32bis -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420772 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více