Název: Name: | Fiat CR.32ter | Fiat CR.32ter |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.32ter | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1937-DD.12.1937 SA Aeronautica d’Italia, Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1937-DD.12.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 150 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1937 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1390 kg | 3064 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1915 kg | 4222 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9.500 m | 31ft 2,01in |
Délka: Length: | 7,450 m | 24ft 5,31in |
Výška: Height: | 2,632 m | 8ft 7,62in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,12 m2 | 238.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 95,13 kg/m2 | - lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k). Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm. | Fiat A30 RA-bis, twelve-cylinder inline vee liquid-cooled engine, rated at 592 hp for take-off, driving two-blade metal Fiat propeller with variable pitch, but only adjustable on the ground, not in flight of 9ft 3.0in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 368 l | 81 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 351 km/h v 3000 m | 218.1 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 314.9 km/h v 4816 m | 195.7 mph in 15800 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,53 m/s | 2072.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,33 min do 5000 m | 10,33 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7670 m | 25164 ft |
Dolet: Range: | 780 km | 484.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích). Pumový náklad: do 90 kg (1x 90 kg nebo 2x 45 kg) | Two fixed forward firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in nose mouted, 350 rpg. Bomb load: Up to 198 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | CR.32ter - upravená CR.32bis se změnami na podvozku a modernějším vybavením. Kulomety v křídlech již nebyly montovány, zůstaly pouze půlpacové kulomety nad motorem. | CR.32ter - Revised CR.32bis with many improved features. This eliminated the wing guns, keeping only the 0.50in guns in the nose. |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN HPM 6-9/2006 L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík www.aerei-italiani.net http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html archiv autora |