Bombardovací letka 211 [1938-1939]

211 Eskadra Bombowa

POLSKÁ REPUBLIKA 211 Eskadra Bombowa
Bombardovací letka 211

Datum vzniku 11.1938
Předchůdce Noční bombardovací letka 211 [1932-1938] (211 Eskadra Bombowa Nocna)
Datum záníku 31.08.1939
Následovník Bombardovací letka 11 [1939-1939] (11 Eskadra Bombowa)
Nadřízené velitelství
11.1938 - 03.1939 Noční bombardovací peruť II/1
03.1939 - 31.08.1939 Bombardovací peruť 210
Dislokace Varšava
Velitelé letky 15.11.1938 - 31.08.1939 Omylak, Franciszek
Výzbroj 11.1938 - 31.08.1939 PZL P.37 "Łoś"
Literatura Pawlak, Jerzy: Polskie eskadry w latach 1918-1939, WKŁ, Warszawa 1989
Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 "Łoś", WKŁ, Warszawa 1990

URL : https://www.valka.cz/Bombardovaci-letka-211-1938-1939-t56104#279132 Verze : 0
211 Eskadra Bombowa – 211.bombardovací letka


Vznikla v listopadu 1938 přejmenováním z 211 Eskadry Bombowej Nocnej. Přechodně byla vyzbrojena šesti jednomotorovými stroji PZL P.23 „Karaś“. 15.listopadu převzal od kpt.pil.Stefana Floryanowicze velení letky kpt.obs.Franciszek Omylak. V listopadu letka konečně obdržela tři dvoumotorové PZL P.37A „Łoś”, což jí umožnilo intenzivní výcvik na těchto strojích.Docházelo však i k nehodám. Dne 15.3.1939 zahynul v troskách „Łosie” velitel II/1 Dywizjonu Bombowego mjr.pil.Lotariusz Arct a s ním příslušník letky, kpr.strz.sam.Włodzimierz Pieregut.1 15.5.1939 zahynul při letecké nehodě příslušník letky, který byl odvelen jako instruktor ke kursu pilotáže na strojích P.37, sierż.pil.Józef Nawrot.2
V dubnu 1939 letka převzala stroje novější B verze s dvojitou směrovkou. Dle nových tabulkových stavů měla letka tři roje po tři letouny PZL P.37 „Łoś” a jednoho dopravního Fokkera F-VIIB. Jeden roj byl vyčleněn pro provádění průzkumu před bombardovacími akcemi. V červenci byli k letce přiděleni dva piloti a čtyři pozorovatelé - čerství absolventi Důstojnické letecké školy v Dęblinu.
Mobilizace se uskutečnila ve dnech 24.a 25.září 1939 na varšavském letišti Okęcie. V souladu s nařízením byla letka po přechodu letectva na válečnou organizační strukturu (31.srpna 1939) přečíslována. Pozemní sled letky se přesunul na letiště Swidnik u Lublinu, ale po zjištění, že toto letiště není pro dvoumotorové bombardéry vhodné byl přesunut na letiště Ułęż u Dęblina. Vzdušný sled přelétl na své první operační letiště 31.srpna 1939 už jako 11 Eskadra Bombowa.


Zdroj: Pawlak,J.: Polskie eskadry w latach 1918-1939, WKŁ, Warszawa 1989, ISBN 83-206-0760-4


1 – Jerzy B.Cynk ve své knize „Samolet bombowy PZL P-37 „Łoś“, WKŁ, Warszawa 1990, ISBN 83-206-0836-8 uvádí datum 13.12.1938.
2 - Jerzy B.Cynk ve své knize „Samolet bombowy PZL P-37 „Łoś“, WKŁ, Warszawa 1990, ISBN 83-206-0836-8 uvádí datum 25.5.1939.
URL : https://www.valka.cz/Bombardovaci-letka-211-1938-1939-t56104#204686 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více