Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 340 příspěvků vloženo, 983 editováno a 282 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Iljušin Il-6

Ilyushin Il-6 / Ильюшин Ил-6

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Iljušin Il-6 Ilyushin Il-6
    Originální název:
    Original Name:
    Ильюшин Ил-6
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    D.MM.1943-D.MM.1943 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1943-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    07.08.1943
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    11520 kg 25397 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    15600 kg 34392 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    18650 kg 41116 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    26,00 m 85ft 3,62in
    Délka:
    Length:
    16,47 m 54ft 0,42in
    Výška:
    Height:
    5,30 m 17ft 4,65in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    84,80 m2 912.78 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Čaromskij AČ-30B o výkonu 1103 kW/1500 k
    třílistá stavitelná vrtule
    Charomsky ACh-30B, power 1479 hp or
    three-bladed variable-piitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    445 km/h v 6600 m 276.5 mph in 21654 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    340 km/h v ? m 211.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    15,7 min do 5000 m 15,7 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8000 m 26247 ft
    Dolet:
    Range:
    5450 km 3386.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kanon Š-20 ráže 20 mm v přídi
    1x kanon Š-20 ráže 20 mm ve hřbetní věži
    1x kanon Š-20 ráže 20 mm ve spodním střelišti
    2x kanon Š-20 ráže 20 mm v bocích trupu


    2500 kg v pumovnici
    2x 1000 kg pumy nebo torpéda na vnějších závěsech
    1x flexible 20 mm Sh-20 cannon in the nose
    1x 20 mm Sh-20 cannon in the dorsal turret
    1x 20 mm Sh-20 cannon in the ventral position
    2x 20 mm Sh-20 cannon in beam blisters


    5510 lb internally
    2x 2205 lb bombs or torpedoes externally
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3.
    Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5.
    Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1.
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
    www.airpages.ru
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/db3.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/il4.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/56261#255400Verze : 1
    Avatar
    Iljušin Il-6


    Koncem roku 1942 vznikla v konstrukční kanceláři S.V.Iljušina myšlenka využít pro pohon dalšího dálkového bombardovacího letounu postaveného na bázi Il-4 nové hospodárné naftové motory AČ-30B. S podporou hlavních představitelů vojenského letectva se tedy rozběhly konstrukční práce na novém dálkovém bombardovacím stroji, kterému bylo přiděleno označení Il-6.


    Při projektování nového letounu byl kladen hlavní důraz na dvě věci. Nejdůležitější bylo prodloužení doletu a zesílení obranné výzbroje. O zvýšení doletu se měly postarat hlavně nové úsporné naftové řadové motory AČ-30B. Ty měly oproti hvězdicovým motorům Il-4 přinést i menší aerodynamický odpor samotného letounu, protože řadové motory bylo možno zakapotovat daleko jemněji. To spolu s menší spotřebou paliva a také celkově zvýšenou zásobou pohonných hmot mělo přinést podstatný nárůst doletu nového stroje a zvýšení jeho maximálních rychlostí.


    Nový letoun byl řešen jako dvoumotorový dolnoplošník s jednoduchou svislou ocasní plochou, tříbodovým zatahovatelným podvozkem záďového typu a poměrně silnou obrannou výzbrojí. Celkem na pěti palebných postech bylo umístěno pět kanónů ráže 20 mm. První se nacházel v přídi a ovládal ho bombometčík. Druhý byl umístěn ve hřbetní střelecké věži. Třetí se nacházel ve střelišti na spodní části trupu a zbylé dva byly umístěny na obou bocích trupu za křídlem. Šestičlenná posádka se skládala ze dvou pilotů, bombometčíka - předního střelce, střelce - radisty a dvou střelců z palubních zbraní.


    Dále dle sovětských pramenů ...


    První let stroje Il-6 s motory AČ-30B proběhl v srpnu 1943. Letoun zvedl do vzduchu ( jak jinak u letounů konstrukční kanceláře Iljušin ) zkušební pilot Kokkinaki. Po továrních zkouškách následovaly zkoušky státní. Z těch se letoun vrátil zpět k výrobci k provedení některých změn a odstranění zjištěných problémů.
    Dopracovaný letoun již s novými motory AČ-30BF znovu vzlétl v létě roku 1944. V tomto provedení letoun dosáhl maximální rychlosti 464 km/h. Jeho dolet byl ( při vzletové hmotnosti 18 150 kg a nákladem 1000 kg pum v pumovnici při rychlosti 340 km/h ) 5 450 km.
    Celkové hodnocení letounu Il-6 s motory řady AČ-30 nebylo nejhorší. Byl oceňován dolet i letové vlastnosti. Zkušební komise ale také našla některé (odstranitelné) nedostatky. Za hlavní problém byl označen pohon letounu. Výkonné, úsporné, ale nevyzrálé motory vykazovaly velké množství závad. V té době byly motory AČ-30 ještě nevyzrálé, výrobně velmi náročné a pro válečné použití nevhodné.


    Z těchto důvodů byl další vývoj letounu Iljušin Il-6 zastaven.



    Zdroje k DB-3 / Il-4 / Il-6 :
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
    www.airpages.ru
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/db3.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/il4.html
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/56261#255399Verze : 0
    Avatar
    Iljušin Il-6 (obrázek)


    Zdroj : www.airpages.ru

    Iljušin Il-6
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/56261#255401Verze : 0
    Avatar
    Iljušin Il-6 (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html

    Iljušin Il-6
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/56261#255404Verze : 0
    Avatar
    Iljušin Il-6 (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html

    Iljušin Il-6
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/56261#255405Verze : 0
    Avatar
    Iljušin Il-6 (obrázek)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html

    Iljušin Il-6
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/56261#255406Verze : 0