B-534.115

     
Typ:
Type:
Avia B-534
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký Čakovice
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1935
Výrobní číslo:
Construction Number:
B-534.115
Číslo stroje:
Serial Number:
115
Provozovatel:
User:
Československo Czechoslovakia
Pohonná jednotka:
Engine:
DD.MM.1935-DD.MM.RRRR Avia HS 12Ydrs / X
Výzbroj:
Armament:
DD.MM.RRRR letecký kulomet vz.30 / X
DD.MM.RRRR letecký kulomet vz.30 / X
DD.MM.RRRR letecký kulomet vz.30 / X
DD.MM.RRRR letecký kulomet vz.30 / X
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.1935
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.RRRR
Vojenský útvar:
Unit:
-
-
Útvarové označení:
Unit Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
--
Zdroje:
Sources:
Němeček Vladimír: Československá letadla I.Praha Naše vojsko 1983
URL : https://www.valka.cz/B-534-115-t56597#205891 Verze : 0

Základní kamufláž:
Basic Camouflage:
DD.MM.RRRR – DD.MM.RRRR
Horní plochy:
Upper Surfaces:
khaki khaki
Spodní plochy:
Lower Surfaces:
hliníková bronz aluminium bronze
Provedení výsostných znaků:
National Recognition Marking:
 
Trup:
Fuselage:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border on vertical fin
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Označení v rámci útvaru:
Unit Marking:
 
Trup:
Fuselage:
--
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Individual Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Němeček Vladimír: Československá letadla I.Praha Naše vojsko 1983
URL : https://www.valka.cz/B-534-115-t56597#356999 Verze : 0
Se strojem havaroval (tehdy četař) Jaroslav Dobrovolný, stalo se tak při přístání na letišti ve Vajnorech dne 24. června 1937. V té době byl zařazen u 38. stíhací letky LP 3. Při startu s travnatého letiště (které mělo být plno krtinců), se na pravé straněě uvolnila jedna z podvozkových vzpěr, pilot během akrobacie sice zaznamenal nějaké zvuky, ale nevěnoval jim pozornost. Přistání na tři body dopadlo dobře, avšak při pojíždění došlo k najetí na nerovnost, ten způsobil náraz, který uvolnil požární stěnu, čímž došlo ke stlačení táhla a plynové páky. V důsledku toho začal letoun na plný plyn stoupat, poté co letoun ze šokovaným pilotem ztratil rychlost, začal přecházet do zvratu. Ten v tom okamžiku vypl motor, nakonec letoun dopadl na betonovou plochu před hangárem ČSA. Při dopadu se roztříštila vrtule a jeden z jejich úštěpů se zabodl do nohy mechanika. Oproti tomu pilot vylezl z letounu nezraněn, byť otřesen.


Zdroj:
Srp, František, Příběhy z alba, L+K 16/1995, s. 16-18.
B-534.115 - Zdroj:
L+K 16/1995

Zdroj:
L+K 16/1995

URL : https://www.valka.cz/B-534-115-t56597#528595 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více