Pfalz E.IV

     
Název:
Name:
Pfalz E.IV Pfalz E.IV
Originální název:
Original Name:
Pfalz E.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Pfalz Flugzeugwerke GmbH, Speyer /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
471 kg 1038 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
694 kg 1530 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,2 m 33ft 5,56in
Délka:
Length:
6,6 m 21ft 7,83in
Výška:
Height:
2,55 m 8ft 4,39in
Plocha křídla:
Wing Area:
16 m2 172.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.III o výkonu 118 kW
Vrtule dvoulistá dřevěná
Oberursel U.III, power 160 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
km/h v m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.5 min do 2000 m 8.5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
150 km 93.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x synchronizovaný kulomet LMG 08 ráže 7,92 mm 2x fixed 7,92 mm LMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
GROSZ, Peter. Pfalz E.I-E.VI: Windsock Datafile 59, Alabtros Productions Ltd., 1996, ISBN 0-948414-78-2
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.airwar.ru
www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206596 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Pfalz E.IV -


URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206600 Verze : 0
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 30. dubnu 1916 – 5 letadel
k 31. srpnu 1916 – 1 letadlo


Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter. Pfalz E.I-E.VI: Windsock Datafile 59, Alabtros Productions Ltd., 1996, ISBN 0-948414-78-2
URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206636 Verze : 0
.
Pfalz E.IV - Pfalz, na němž létal u KEK Vaux Rudolph Berthold. Pfalzy E.IV nebyly obecně považovány za příliš zdařilé letouny, kvůli dvojhvězdicovému rotačnímu motoru Oberursel U.III s velkým gyroskopickým momentem byl špatně ovladatelný. Berthold na tomto Pfalzu sice sestřelil tři protivníky (3.,4. a 5. sestřel), avšak 25. 4. 1916 při startu ztratil nad letounem kontrolu a z výšky asi 100 metrů se zřítil a těžce havaroval. Utrpěl tehdy otřes mozku, zhmoždění lebky, zranění pánve, zlomeninu nosu a stehenní kosti. Zranění jen tehdy vyřadilo z boje na 4 měsíce. Stroj je v továrních barvách (plátno a černá). Sériové číslo na trupu za kokpitem a na SOP.

Pfalz, na němž létal u KEK Vaux Rudolph Berthold. Pfalzy E.IV nebyly obecně považovány za příliš zdařilé letouny, kvůli dvojhvězdicovému rotačnímu motoru Oberursel U.III s velkým gyroskopickým momentem byl špatně ovladatelný. Berthold na tomto Pfalzu sice sestřelil tři protivníky (3.,4. a 5. sestřel), avšak 25. 4. 1916 při startu ztratil nad letounem kontrolu a z výšky asi 100 metrů se zřítil a těžce havaroval. Utrpěl tehdy otřes mozku, zhmoždění lebky, zranění pánve, zlomeninu nosu a stehenní kosti. Zranění jen tehdy vyřadilo z boje na 4 měsíce. Stroj je v továrních barvách (plátno a černá). Sériové číslo na trupu za kokpitem a na SOP.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Pfalz E.IV -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#401566 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více