Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 499 příspěvků vloženo, 1241 editováno a 765 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-13) / Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-13)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-13)
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-13)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1986-DD.MM.1991 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1986-DD.MM.1991
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    432
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    04.05.1984 vzlet prototypu přestavěného ze stroje MiG-29 406 (0406)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    11200 kg 24692 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    15300 kg 33731 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    18480 kg 40741 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,36 m 37ft 3in
    Délka:
    Length:
    17,32 m 56ft 10in
    Výška:
    Height:
    4,73 m 15ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    38,056 m2 409.63 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Klimov RD-33
    - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
    - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
    Klimov RD-33
    - maximum thrust, dry: 11111 lbf
    - maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3850 kg 8488 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    300 m/s 59055 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    17000 m 55774 ft
    Dolet:
    Range:
    15001) km 9321) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    36002) km 22372) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

    maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících

    2x R-27R
    6x R-60M
    6x R-73

    4x B-8M1
    4x S-24

    6x FAB-250
    6x FAB-500
    4x KMGU
    4x ZB-500

    1x PTB-1500
    2x PTB-1150
    GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

    maximum armament weight of 7055 lb on 6 (7) hardpoints

    2x R-27R
    6x R-60M
    6x R-73

    4x B-8M1
    4x S-24

    6x FAB-250
    6x FAB-500
    4x KMGU
    4x ZB-500

    1x PTB-1500
    2x PTB-1150
    Uživatelské státy:
    User States:












    3)












    3)
    Poznámka:
    Note:
    1) palivo ve vnitřních nádržích
    2) se třemi přídavnými nádržemi
    3) pouze pro zkušební a výcvikové účely

    Oproti verzi 9-12 disponuje aktivním rušičem Gardenia (Гардения) a vyšší zásobou paliva.

    kódové označení NATO: Fulcrum-C
    1) on internal fuel
    2) with three external fuel tanks
    3) for evaluation and training purposes only

    Compared to version 9-12, the aircraft has a Gardenia active jammer (Гардения) and larger fuel tanks.

    NATO reporting name: Fulcrum-C
    Zdroje:
    Sources:
    Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
    Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
    http://www.brazd.ru/av/mig-29.html
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29-13.html
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57591#367728Verze : 0
    MOD
    Avatar
    MiG-29 (izdělije 9-13)
    Zlepšená taktická stíhací verze, vycházející ze základní verze 9-12. Rozdíly zahrnovaly zvětšenou vnitřní nádrž č.1 (240 litrů navíc) a možnost nést pod křídly dvě odhazovatelné nádrže o obsahu 1150 litrů každá. Kromě toho byl do trupu umístěn systém pro elektronický boj Gardenyja. Byl zvětšen prostor za kokpitem, kam bylo umístěno nové vybavení. Maximální nosnost pum vzrostla na 3000 kg. Prototyp č. 406 poprvé vzletěl 4. května 1984. Výroba probíhala pro letectvo SSSR v letech 1986 až 1991. Peru si pořídilo 16 kusů od Běloruska v roce 1996, kromě toho mu byly ještě dodány 3 kusy MiG-29SE.


    Pramen:
    AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57591#208139Verze : 0
    MOD
    Avatar
    MiG-29 (9-13) "rudá 45" z 35. stíhacího leteckého pluku při stahování ruských vojsk z Německa. Letecká základna Zerbst, 10. června 1992.


    Mikoyan MiG-29 side view by Basil Zolotov

    Source : http://basilzolotov.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57591#368478Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Letouny MiG-29 (izdělije 9-13) operovaly na území Československa v rámci 114. stíhacího leteckého pluku z letiště Milovice - Boží Dar. Přezbrojení pluku na 9-13 bylo zahájeno na konci osmdesátých let, avšak do stažení sovětských útvarů z Československa nebylo dokončeno.

    Červená 01 a 03 (v pozadí) zachycené na letové akci v roce 1989 (Sovětskij soldat)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57591#257181Verze : 1
    MOD
    Avatar
    MiG-29 (9-13) (modrá 15) akrobatické skupiny Ukrajinští sokoli (Українські Соколи)
    Lugansk - Ostraja Mogila


    autor: Igor Bubin


    autor: Igor Bubin
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57591#419845Verze : 1
    MOD