Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-14) [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-14)
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-14)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-14) Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-14)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-14)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1985-DD.MM.1985 Moskevský strojírenský závod A. I. Mikojana, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
První vzlet:
Maiden Flight:
13.02.1985
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11400 kg 25133 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15800 kg 34833 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18600 kg 41006 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3850 kg 8488 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m 55774 ft
Dolet:
Range:
15001) km 9321) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
36002) km 22372) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4500 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27R
6x R-60M
6x R-73

4x Ch-25ML
4x Ch-25MP
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 9921 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27R
6x R-60M
6x R-73

4x Kh-25ML
4x Kh-25MP
2x Kh-29L
2x Kh-29T
2x Kh-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi

kódové označení NATO: Fulcrum-C
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks

NATO reporting name: Fulcrum-C
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29-14.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-14-kod-NATO-Fulcrum-C-t57592#557372 Verze : 0
MiG-29 (izdělije 9-14)


Víceúčelový taktický stíhací stroj 9-14 vznikl dalším vývojem varianty 9-13. Hlavním zdokonalením byly rozšířené možnosti nesení protizemní výzbroje. Letoun mohl používat v podvěsném kontejneru umístěný systém Rjabina kombinující laserový a TV systém, který mu umožnil používat protizemní střely Ch-25ML a Ch-29L, řízené pumy KAB-500L. Další naváděná munice zahrnovala Ch-25MP, Ch-29T, Ch-31P a KAB-500Kr. Maximální bojový náklad dosáhl 4500 kg.


Prototyp měl označení 407 a poprvé vzletěl 13. února 1985. K sériové výrobě nedošlo. V roce 1997 byl letoun č. 407 upraven pro testy zkrácení délky vzletu z improvizovaných letišť. První takový vzlet proběhl 24. prosince 1997 a letoun vzletěl po 200 metrech. Konečný cíl byl ale 130 - 150 metrů.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-14-kod-NATO-Fulcrum-C-t57592#208140 Verze : 1
Letoun MiG-29 (izdělije 9-14) vznikl pouze v jediném prototypu postaveném na bázi modifikovaného stroje MiG-29 (9-12). Letoun obdržel taktické označení 0407 (výrobní číslo 2960507682).


Fotografie: http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29-14.html

Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-14)  [kód NATO: Fulcrum-C] -


Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-14)  [kód NATO: Fulcrum-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-14-kod-NATO-Fulcrum-C-t57592#557373 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více