Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D]

Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-31)
Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-31)
-
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-31)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-31)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1988-DD.MM.1990 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1988-DD.MM.1990 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
23.06.1988
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12700 kg 27999 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17700 kg 39022 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
22400 kg 49384 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,99 m 39ft 4in
Délka:
Length:
17,27 m 56ft 8in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
42 m2 452.08 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33K
- maximální tah bez přídavného spalování: 53,94 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 86,30 kN
- vzletový tah: 92,19 kN
Klimov RD-33K
- maximum thrust, dry: 12125 lbf
- maximum thrust, afterburning: 19401 lbf
- take-off thrust: 20723 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4460 kg 9833 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2300 km/h v 11000 m 1429 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
260 m/s 51181 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17400 m 57087 ft
Dolet:
Range:
16501) km 10251) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
26002) km 16162) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 4500 kg na 8 (9) závěsnících


2x R-27ER1 / R-27ET1
4x R-27R1 / R-27T1
8x R-77
8x R-73


6x Ch-25ML
6x Ch-25MP
4x Ch-29L
4x Ch-29T
4x Ch-31A
4x Ch-31P


4x B-8M1
4x B-13L
4x S-24B
2x S-25
2x S-25L/LD


4x KAB-500Kr
8x FAB-250
8x FAB-500
4x ZB-500
4x KMGU


1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 9921 lb on 8 (9) hardpoints


2x R-27ER1 / R-27ET1
4x R-27R1 / R-27T1
8x R-77
8x R-73


6x Kh-25ML
6x Kh-25MP
4x Kh-29L
4x Kh-29T
4x Kh-31A
4x Kh-31P


4x B-8M1
4x B-13L
4x S-24B
2x S-25
2x S-25L/LD


4x KAB-500Kr
8x FAB-250
8x FAB-500
4x ZB-500
4x KMGU


1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží, 3000 km se třemi přídavnými nádržemi
1) on internal fuel
2) with one external fuel tank, 1864 mi with three external fuel tanks
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29K.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#561395 Verze : 0
MiG-29K (izdělije 9-31)


Jednomístná námořní stíhací varianta určená pro tehdy vyvíjené sovětské letadlové lodi, například loď Admiral Kuzněcov. Stroj byl odvozen z MiG-29M (9-15).


Hlavní změnou byla zesílená konstrukce trupu a zejména podvozku a zvětšené křídlo (větší rozpětí i plocha), které bylo zároveň vybaveno skládácím mechanismem. Novými prvky byl záchytný hák pro přistání na letadlové lodi a také nástavec pro tankování za letu. V oblasti elektroniky přibyly například systémy pro námořní navigaci. Letoun měl také nové motory RD-33K s vyšším tahem 92,18 kN při vzletu.


Mezi lety 1988 až 1990 byly vyrobeny dva prototypy. Prvním byl stroj číslo 311 (9-31/1), který vzletěl 23. června 1988. První přistání na palubě letadlové lodi Tbilisi pak následovalo 1. listopadu 1989. Problém byl ale v tom, že si ruské námořnictvo vybralo jako svůj námořní stíhací letoun stroj Su-27K (také Su-33). Proto byly v srpnu 1991 zkoušky verze MiG-29K zastaveny, i když probíhaly celkem úspěšně. Oba prototypy do té doby provedly asi 420 letů, asi 100 z nich z lodní paluby.


Kromě základní varianty 9-31 byla ještě vyvinuta dvoumístná cvičně bojová verze MiG-29KU (9-62) se dvěma kokpity za sebou, ale tato verze se nikdy nedostala do vzduchu. Na koci 90. let 20. století byly ale znovu zahájeny testy s letouny MiG-29K (vzor 9-31) a to pro vývojový program námořního stíhacího MiG-29K (9-41) pro indické námořnictvo. Jeden ze strojů MiG-29K (9-31) byl předváděn na letecké přehlídce Aero India v Bangalore v roce 1999. Indie následně objednala 12 kusů MiG-29K a také 4 dvoumístné MiG-29KUB. Letouny budou operovat z indické letadlové lodi po jejím dokončení, očekává se dodávka prvních letounů v roce 2007.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#208142 Verze : 5
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29k.html

Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#567450 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více