Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) [kód NATO: Fulcrum-F]

Mikoyan-Gurevich MiG-29SMT (9-17)
Микоян-Гуревич МиГ-29СМТ (9-17)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) Mikoyan-Gurevich MiG-29SMT (9-17)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29СМТ (9-17)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1999-DD.MM.1999 Moskevské letecké výrobní sdružení MiG, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1999-DD.MM.1999 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1999 MiG-29SMT ("917")
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11600 kg 25574 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16850 kg 37148 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21000 kg 46297 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4835 kg 10659 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18000 m 59055 ft
Dolet:
Range:
22001) km 13671) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
34002) km 21132) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31A
2x Ch-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 8818 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Kh-25ML
2x Kh-29L
2x Kh-29T
2x Kh-31A
2x Kh-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) ve velké výšce
2) se třemi přídavnými nádržemi, 6700 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplňováním paliva za letu

kódové označení NATO: Fulcrum-F
1) at high altitude
2) with three external fuel tanks, 4163 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling

NATO reporting name: Fulcrum-F
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29smt.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#556751 Verze : 0
MiG-29SMT (izdělije 9-17)


Jednomístný taktický víceúčelový stíhací stroj, dále zlepšená verze varianty MiG-29SM (9-13SM). Oproti předchozí verzi byla zdokonalena avionika, dále rozšířeno spektrum použitelných zbraní a zvětšen dolet. První verze MiG-29SMT určená pro ruské letectvo měla zdokonalený radar N019MP s módem mapování povrchu, dále zlepšené komunikační možnosti, systém elektronických protiopatření a systém pro zaznamenávání letových dat. Kromě toho byl upraven kokpit, včetně přidání dvou barevných LCD displejů s ovládáním pomocí tlačítek, ovládací prvky byly uspořádány tak, aby odpovídaly principu HOTAS (Hands on Throttle and Stick). Další výhodou byla prodloužená životnost. Spektrum použitelných zbraní se rozrostlo o střely Ch-31A, Ch-31P a Ch-29T a naváděné pumy KAB-500Kr. Zásoba paliva vzrostla o více než 40 procent, kromě toho byl letoun vybaven odnímatelným nástavcem pro tankování za letu.


Na konci 90. let 20. století byly připraveny celkem tři prototypy. První byl určen pro testy nového uspořádání kokpitu (číslo 405, první vzlet 9. listopadu 1997), další pro testování radaru N019MP (číslo 404, září 1997), poslední pro zkoušky nového palivového systému a pro zkoušky kompletně modernizovaného stroje standardu MiG-29SMT (9-17), tento stroj měl číslo 917 (ev. číslo 47-10) a byl připraven 14. července 1998. Potom následovala konverze prvního, ale také posledního stroje ruského letectva na standard MiG-29SMT, která skončila v roce 1999. V konverzích dalších strojů se ale nepokračovalo.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#208209 Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20586.htm

Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) [kód NATO: Fulcrum-F] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#567512 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více