Fokker D.IV

     
Název:
Name:
Fokker D.IV Fokker D.IV
Originální název:
Original Name:
Fokker D.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
44
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
606 kg 1336 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
841 kg 1854 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,70 m 31ft 9,88in
Délka:
Length:
6,30 m 20ft 8,03in
Výška:
Height:
2,47 m 8ft 1,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
21 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Mercedes D.III, power 158 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 1000 m 3 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
220 km 136.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2 x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm 1-2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#208642 Verze : 0
Fokker D.IV


Fokker D.IV bol ďalším pokusom Martina Kreutzera na vylepšenie verzie D.I. Lietadlo dostalo silnejší radový motor Mercedes D.III o výkone 160 koní. Zástavba ťažšieho motora si vynútila zmeny na draku lietadla. Podobne ako u verzie D.III lietadlo tým narástlo a oťaželo. Prototyp Fokker M.21 bol testovaný v Adlershofe v priebehu októbra 1916. Počas testov sa objavili problémy s horným krídlom a lietadlo bolo odoslané späť do továrne. Testy preukázali, že výkony sa oproti predchodcovi zvýšili iba nepatrne. Napriek tomu bolo lietadlo odsúhlasené pod armádnym značením D.IV. Výroba však bola veľmi obmedzená a skončila po 44 kusoch. V čase dodania posledného kusu už boli lietadlá prevedené na výcvikové účely. Zaujímavosťou je, že 4 kusy boli zakúpené Švédskym letectvom.


zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.IV
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#280660 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Fokker D.IV -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#208643 Verze : 0
zdroj: archív autora
Fokker D.IV -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-IV-t57751#280661 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více