Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1083 editováno a 361 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fokker D.VI

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fokker D.VI Fokker D.VI
    Originální název:
    Original Name:
    Fokker D.VI
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    59
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    393 kg 866 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    583 kg 1285 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7,65 m 25ft 1,18in
    Délka:
    Length:
    6,23 m 20ft 5,28in
    Výška:
    Height:
    2,55 m 8ft 4,39in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,7 m2 190.52 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Oberursel UR.II o výkonu 81 kW/110 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Oberursel UR.II, power 108 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    196 km/h v 0 m 121.8 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    9 min do 3000 m 9 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8000 m 26247 ft
    Dolet:
    Range:
    300 km 186.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
    Zdroje:
    Sources:
    LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
    www.pilots-n-planes-ww1.com
    www.airwar.ru
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57780#208714Verze : 0
    Avatar
    Fokker D.VI

    V roku 1917 postavila firma Fokker 2 prototypy stíhacieho lietadla, ktorý vychádzal z úspešného typu Dr.I. Využité z neho boli trup, chvostové plochy a podvozok, naopak novo vyvinuté boli nosné plochy, ktoré boli použité aj pre veľmi úspešný typ D.VII. Skúšala sa zástavba motorov Oberursel U.III (108 kW) resp. Siemens-Halske Sh.III (119 kW). Obidva motory však vykazovali problémy a tak padlo rozhodnutie zastavať starší Oberursel UR.II (89 kW). Zákonitým vyústením boli znížené výkony a nevhodnosť použitia v prvosledovej službe. Nové lietadlo absolvovalo oficiálne armádne testy 15 Marca 1918. Produkcia bola spustená v apríli a pokračovala veľmi pomali až do augusta 1918. Celkovo bolo postavených iba okolo 60 lietadiel, ktoré sa využívali na pokračovací výcvik pilotov. Sedem lietadiel bolo dodaných Rakúsko-Uhorskému letectvu.

    zdroj:
    Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.VI



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57780#279706Verze : 0
    Avatar
    Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57780#208716Verze : 0
    Avatar
    .

    První sériový Fokker D.VI absolvoval svůj první přejímací let 26. 4. 1918 ve Schwerinu. Stroj je na všech plochách potažen lozengovým plátnem (spodní plochy světlejším). Kryt motoru, panel na horní straně trupu před kabinou, vzpěry a podvozek jsou natřeny olivovou zelenou.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57780#413500Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento Fokker D.Vi byl údajně nasazen na ruské frontě. Jednotka ani sériové číslo nejsou známy. Letoun potažen lakovaným plátnem, na které byly na horních a bočních plochách naneseny "šmouhy" olivové zelené (na bočních plochách svislé, na horních diagonální). Spodní plochy světle modré. Nepravidelná pole fialové byla na stroj nanesena patrně až už frontové jednotky. Motorový kryt bílý (možná též světle modrý).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57780#413542Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Fokker D.VI zřejmě ukořistěný a po válce testovaný Francouzi. Sériové číslo ani původní jednotka nejsou známy. Letoun potažený lozengovým plátnem, na trupu s modrými doplňky (ty ovšem mohly být provedeny i jinou světlou barvou, např. tyrkysovou či světle šedou apod.).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57780#413546Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Fokker D.VI náležející patrně blíže neurčené bavorské Jagdstaffel. Sériové číslo neznámé. Letoun potažený lozengovým plátnem, kryt motoru a panel před pilotem olivově zelený, doplňky na trupu pravděpodobně černobílé.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/57780#413547Verze : 0
    MOD