Petljakov Pe-4 (Pe-2 M-82)

Petlyakov Pe-4 (Pe-2 M-82)
Петляков Пе-4 (Пе-2 M-82)
     
Název:
Name:
Petljakov Pe-4 Petlyakov Pe-4
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1944 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.10.1942 prototyp
DD.08.1943-DD.MM.1944 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
32 sériové letouny
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6485 kg 14297 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8525 kg 18794 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8825 kg 19456 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,160 m 56ft 3,6in
Délka:
Length:
12,660 m 41ft 6,45in
Výška:
Height:
3,950 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
43,16 m2 464.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
197,521 kg/m2 40.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82F vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m.
Vrtule trojlistá stavitelná typu AV-5L-118
Shvetsov ASh-82F fourteen-cylinder two-row radial engine rated at 1,677 hp for take-off, 1,510 hp at 5,085 ft and 1,310 hp at 14,930 ft,
driving a three-blade variable-pitch propellers Type AV-5L-118.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 684 l 370.5 UK gallons (445 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
547 km/h v 6200 m 339.9 mph in 20341 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,55 m/s 2076.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m 29856 ft
Dolet:
Range:
1400 km 869.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1700 km 1056.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi,
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti a
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti.
Pumový náklad: 600 kg (6x FAB-100 v pumovnici), s přetížením 1 000 kg (pumy na vnějších závěsnících).
One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun mounted in nose,
one flexible rearward-firing 0.5 inch UBT machine-gun in dorsal position and
one flexible rearward-firing 0.5 inch UBT machine-gun in ventral position.
Bomb load: 1,323 lb (six FAB-100 bombs in the bomb bay) or with overload 2,205 lb (bombs in external hardpoints).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Do devatenáctého vyrobeného stroje 31. výrobní série byly v Kazani nainstalovány motory AŠ-82.
Na místo uvolněné po chladičích byly instalovány dvě palivové nádrže každá o objemu 100 l.
Prototyp se potýkal s dosti velkými problémy:
- nespolehlivý cod motorů
- omezený výhled pilota do obou stran
- nemožnost chodu motorů na volnoběh
Od léta 1943 byly vyrobené letouny označeny jako Pe-4.
Small series variant of Pe-2, with powerful ASh-82F engines. Aircraft emerged as a result of designer's efforts to improve flight performance of the aircraft.
The new Pe-4 limited production followed because the engines VK-105PF were excess of and so production the original Pe-2 was not interrupted.
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
airspot.ru
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2m-82.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html
http://www.airpages.ru/mt/mot4.shtml
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#486095 Verze : 0
Letoun byl vyvinut pro případ, kdyby byl nedostatek motorů M-105PF (VK-105PF), které byly přednostně montovány do stíhaček. Vznikla proto úprava pro nevyužité motory M-82. Takto upravený letoun byl na jaře 1943 zkoušen letectvem a byla plánována sériová výroba. Mezitím se ale situace obrátila a zatímco motorů M-105 byl dostatek, motory M-82 se staly nedostatkovými, protože byly použity u prototypů stíhacích letounů jako např. La-5 a La-7.
Bylo proto vyrobeno jen 32 kusů, které v letech 1943 - 44 sloužily u 48. GBAP a u několika speciálních průzkumných pluků.


Pramen: L+K 15/2003
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#209106 Verze : 0
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html
Petljakov Pe-4 (Pe-2 M-82) - Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)

Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
Petljakov Pe-4 (Pe-2 M-82) - Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)

Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#254582 Verze : 0
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html
Petljakov Pe-4 (Pe-2 M-82) - Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)

Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#254580 Verze : 0
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html
Petljakov Pe-4 (Pe-2 M-82) - Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)

Petljakov Pe-4 (Pe-2M-82)
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-4-Pe-2-M-82-t57853#254581 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více