Typ: Type: | Mi-4 | |
Výrobce: Producer: | Kazaňský letecký závod č. 387, Kazaň | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.1961 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 04116 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.1961-06.04.1968 4116 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 06.04.1968 zničen při nehodě | 06.04.1968 destroyed in crash |
Poznámka: Note: | Posádka: kpt. Bedřich Babula – kapitán vrtulníku, kpt. Metoděj Krahulec – pilot letovod, mjr. Milan Dudek – palubní technik. 06.04.1968 posádka přebírala vrtulník z technického oddělení po výměne motoru. Bylo potřeba nalétat ještě tři hodiny. Vzhledem k nízké oblačnosti létaly okruhy s dojezdem. Při osmém přistání došlo ve výběhu k pozemní rezonanci. Babula se rozhodl ke vzletu. Ve výšce asi 5-7 metrů nastala destrukce ocasní části, zaviněná částečnou deformací této části při rezonanci. Vrtulník se roztočil doleva, poté doprava, zachytil rotorovými listy o zem a převrátil se na pravý bok. | Crew: Capt. Bedřich Babula - helicopter captain, Capt. Metoděj Krahulec - pilot of a flight attendant, Maj. Milan Dudek - flight engineer. On April 6, 1968, the crew took over the helicopter from the technical department after replacing the engine. It took another three hours to fly. Due to the low clouds, the circuits flew with a range. During the eighth landing, there was a ground resonance in the paddock. Babula decided to take off. At a height of about 5-7 meters, the destruction of the tail part occurred, caused by partial deformation of this part during resonance. The helicopter spun to the left, then to the right, grabbed the rotor blades to the ground, and turned to the right. |
Zdroje: Sources: | Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Gregorzewski, Jerzy. Śmigłowiec Mi-4, Typy broni i uzbrojenia nr 75. Wydawnictwo MON, Warszawa 1982. ruslet.webnode.cz https://ftrww.narod.ru/mi4-3.htm |