Fokker D.XVI

     
Název:
Name:
Fokker D.XVI Fokker D.XVI
Originální název:
Original Name:
Fokker D.XVI
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
990 kg 2183 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1400 kg 3086 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m 30ft 10,07in
Délka:
Length:
7,20 m 23ft 7,45in
Výška:
Height:
2,70 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,50 m2 199.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Jaguar o výkonu 343 kW Armstrong Siddeley Jaguar, power 460 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
330 km/h v ? m 205.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
640 km 397.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm 2x 7.92 mm FN-Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Čtyři D XVI s motory Gnome-Rhône Jupiter dodány Maďarsku. -
Zdroje:
Sources:
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
www.dutch-aviation.nl
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#214182 Verze : 0
Fokker D.XVI

Typ Fokker D.XVI vznikl podle zakázky vojenského letectva Nizozemí (LVA Luchtvaartafdeling), které potřebovalo nahradit obstarožní Fokkery D.VII. Nový letoun byl klasicky dvouplošník s nestejným rozpětím křídel, s trupem ze svařovaných kovových trubek a dřevěnými křídly, plátěným potahem trupu a překližkou na křídlech. Za pohonnou hednotku byl vybrán britský čtrnáctiválcový hvězdicový motor Armstrong Siddeley Jaguar, výzbroj tvořily dva pevné synchronizované kulomety.
Prototyp poprvé vzlétl v roce 1929, zkoušky proběhly bez problémů, proto byla objednána série 14 kusů, které se lišily přepracovaným podvozkem. Jeden z nich, určený pro předvádění letecké akrobacie, obdržel motor Bristol Mercury. Jeden vzorový kus se také dostal do Číny, čtyři stroje s motory Gnome-Rhone Jupiter zakoupilo Maďarsko.
V roce 1930 byl jeden D.XVI pokusně vybaven řadovým dvanáctiválcovým motorem Curtiss V-1570 Conqueror podle požadavku Koninklijk Nederlandslndisch Leger - Letectva Nizozemské Indie. Tato verze nebyla objednána, ale na jejím základě vznikl typ D.XVII s motorem Kestrel.

Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd16.html
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#246583 Verze : 0
Zdroj: http://avia.russian.ee/
Fokker D.XVI -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#214183 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více