Messerschmitt Me 209 V5

Messerschmitt Me 209-II
     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 209 V5 Messerschmitt Me 209 V5
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 209 V5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
03.11.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3339 kg 7361 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4085 kg 9006 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,950 m 35ft 11,1in
Délka:
Length:
9,740 m 31ft 11,45in
Výška:
Height:
3,960 m 12ft 11,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,20 m2 185.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
237,50 kg/m2 48.64 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler Benz DB 603G kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 395 kW (1 900 k) při 2 700 ot/min, bojový výkon (max. 30 min) 1 147 kW (1 560 k) v h= 0 m.
Vrtule: trojlistá Messerschmitt P8 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 800 mm.
Daimler Benz DB 603G twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee engine, rated 1,874 hp for take-off and combat power 1,539 hp at 2,700 rpm at sea level,
driving a three-blade Messerschmitt P8 propeller constant-speed type diameter of 12ft 5,6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
678 km/h v 6000 m 421.3 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MK 108 ráže 30 mm střílející osou vrtule, 65 granátů a
2x pevný kulomet MG 131 ráže 13 mm uloženými nad motorem, 300 nábojů pro každý.
One fixed forward-firing 1.18 inch MK 108 cannon firing through the propeller hub with 65 rounds and
two fixed forward-firing 0.51 inch
MG 131 machine-guns mounted above engine, 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters, Vol. I., London, UK, 1960.
http://users.skynet.be/.../Messerschmitt%20Me%20209.htm
en.wikipedia.org
http://www.xs4all.nl/~tozu/me109/family/me209.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215276 Verze : 0
Fotografie Me 209 V5 a barevné schéma
Zdroj http://wp.scn.ru/ru/ww2/f/1315/2/0/2 a archiv autora
Messerschmitt Me 209 V5 -


Messerschmitt Me 209 V5 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215282 Verze : 0

Historie:


V roce 1943 se továrna Messrschmitt AG rozhodla obnovit práce na letounu Me 209, mělo se jednat o zcela odlišný stroj než byl poslední Me 209 V4. proto bylo použito označení Me 209 II.
Pro zjednodušení a urychlení vývoje a případné výroby měl nový Messerschmitt používat mnoho dílů z Bf 109 G. Letoun se však i přes tyto použité díly velmi odlišoval, při stavbě prototypu bylo údajně použito až 65% dílů z Bf 109 G-5. Nová "dvěstědevítka" se nejvíce podobala FW 190 D, této podobě nejvíce napomáhal prstencový chladič. Nejdříve byl instalován motor DB 603 A, od 12. 11. 1943 prototyp již létal s výkonnějším motorem DB 603 G. Tento prototyp byl zničen počátkem roku 1944 při náletu amerických bombardérů.


Další prototyp Me 209 V6 byl, dle přání RLM, upraven pro použití motoru Junkers Jumo 213 E. Oba tyto prototypy měly být vzorovými kusy pro sériovou výrobu V5 s motorem Daimler Benz měla být vyráběna jako verze Me 209 A-1 vyzbrojena měla být kanónem MK 108 střílejícím osou vrtule se zásobou 65 nábojů a dvojicí kulometů MG 131 v kořenech křídel se zásobou 300 nábojů pro každý. To byla základní výzbroj, byly již vypracovány různé výzbrojní varianty, které měly umožnit co nejefektivnější nasazení. Z V6 měla vycházet verze Me 209 A-2, do sériové výroby se však nedostala žádná verze, protože v červenci 1944 byla celá záležitost s Me 209 II definitivně ukončena, tento typ již nebyl potřebný - do výroby se dostal proudový letoun Me 262.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215277 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Me 209 V5
Zdroj uveden výše
Messerschmitt Me 209 V5 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215281 Verze : 0
Přidám dva náčrtky pohledy z boku nahoře je Me 209 V-5 (DB 603G) a dole je Me 209 V-6 (Jumo 213 E)
Messerschmitt Me 209 V5 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-V5-t59734#215307 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více