Název: Name: | Martin 167 A.3 | Martin 167 A.3 |
Originální název: Original Name: | Martin 167 A.3 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1939-DD.07.1940 Glenn L. Martin Aircraft Co., Middle River, Maryland | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1939-DD.07.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 345 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1939 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4891 kg | 10783 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7125 kg | 15707 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7539 kg | 16621 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 18.69 m | 61ft 4in |
Délka: Length: | 14.22 m | 46ft 8in |
Výška: Height: | 5.02 m | 16ft 5,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 50.03 m2 | 538,5 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-SC3-G o vzletovém výkonu 794 kW Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami Curtiss | Pratt & Whitney R-1830-SC3-G, take-off power 1050 hp three-bladed constant-speed propeller Curtiss |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1968 l | 520 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 479.6 km/h v 3962 m | 298 mph in 13000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 408.8 km/h v ? m | 254 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,4 min do 3392 m | 7,4 min to 11130 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8839 m | 29000 ft |
Dolet: Range: | 1226.3 km | 762 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1633.5 km | 1015 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Browning FN ráže 7,5 mm – v křídlech (750 nábojů na hlaveň) 2x pohyblivý kulomet MAC 34 ráže 7,5 mm – ve věži na hřbetě a ve střelišti pod trupem (10 zásobníků po 100 nábojích na hlaveň)1) 400-800 kg pum | 4x 7.5 mm Browning FN machine gun in the wings 1x 7.5 mm MAC 34 in the dorsal turret 1x 7.5 mm MAC 34 in a ventral position 2x 624 lb bomb or 8x 116 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) později 5x pohyblivý kulomet MAC 1934 M-39 – zdvojený ve věži na hřbetě a pod trup přibylo ke stávajícímu kulometu ještě kulometné dvojče, náboje byly v pásech - podle některých pramenů používaly francouzské stroje motory Wright Cyclone 9 - 82 strojů převzato Velkou Británií jako Baltimore Mk.I | - |
Zdroje: Sources: | L+K 12/96 Letadla 39-45 http://www.americancombatplanes.com/a22_1.html http://joebaugher.com/usattack/a22_2.html http://www.cofe.ru/avia/M/M-22.htm http://www.airwar.ru/enc/bww2/type167.html www.lemairesoft.happyhost.org www.daveswarbirds.com archiv autora |