Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 350 příspěvků vloženo, 1118 editováno a 428 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Junkers Ju 88 D-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Junkers Ju 88 D-1 Junkers Ju 88 D-1
    Originální název:
    Original Name:
    Junkers Ju 88 D-1
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1944 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    374
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1940
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    8480 kg 18695 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    11490 kg 25331 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    13460 kg 29674 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20,08 m 65ft 10,54in
    Délka:
    Length:
    14,36 m 47ft 1,35in
    Výška:
    Height:
    5,07 m 16ft 7,61in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    54,7 m2 588.79 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Jumo 211 J-1
    - vidlicový
    - počet válců: 12
    - maximální výkon: 1037 kW (1410 PS)
    Jumo 211 J-1
    - V-design
    - number of cylinders: 12
    - maximum power output: 1391 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1 680 l + další palivové nádrže v pumovnici 370 Imp gallons + additional fuel tank installed
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    484 km/h v 4800 m 301 mph in 15748 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    370 km/h v 5000 m 230 mph in 16404 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5,417 m/s 1066.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8600 m 28215 ft
    Dolet:
    Range:
    2950 km 1833 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    5000 km 3107 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    obranná výzbroj: 3x MG 15 defensive armament: 3x MG 15
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Tento letoun byl vyráběn na základě bombardéru Ju 88 A-4.

    Umrüst-Bausätze: Ju 88 D-1/Trop - tovární úprava pro bojiště v tropech, úpravy byly natolik zásadní, že vedly k výrobě verze Ju 88 D-5.

    Pumové závěsníky byly odstraněny, stejně tak i brzdící mříže z křídel. Do spodní části trupu byly instalovány 2 - 3 fotokamery: Rb.50/30 a Rb.20/30.
    The aircraft was based on the Ju 88 A-4 bomber.

    Umrüst-Bausätze: Ju-88 D-1/Trop - Tropicalized version of the Junkers Ju 88D-1. This version became so important that it received the new designation Ju 88 D-5.

    The dive brakes were removed, and provisions for two or three cameras Rb.50/30 and Rb.20/3 were made in the lower fuselage.
    Zdroje:
    Sources:
    Martin C. Windrow, Junkers Ju 88A, Aircraft Profile No.29, 1967, No ISBN
    LuftArchiv.de. Junkers Ju 88
    http://base13.glasnet.ru/wol/ju/88-3.htm#8
    koapp.narod.ru
    http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ju88b.html
    http://users.swing.be/avions/engins2/1122.html
    http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_88
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/60460#217999Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento letoun, patřící Magyar király Honvéd Légierö (Maďarskému královskému vojenskému letectvu), operoval v květnu 1943 z letiště Charkov-Osnava. Na původní kamufláž, sestávající na horních a bočních plochách z lomených polí barev RLM 70 (černozelená) a RLM 71 (tmavá zelená), byla na horních a částečně bočních plochách doplněna nástřikem pískovou barvou s množstvím tmavě zelených skvrn. Spodní plochy zůstaly světle modré (RLM 65)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/60460#401609Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie
    zdroj uveden výše






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/60460#218001Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek Ju-88 D-1
    Zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/60460#218000Verze : 0
    MOD