Aviatik (Berg) 30.20

Aviatik 30.20
     
Název:
Name:
Aviatik 30.20 Aviatik 30.20
Originální název:
Original Name:
Aviatik 30.20
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
734,5 kg 1619 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
854,5 kg 1884 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,00 m 26ft 2,95in
Délka:
Length:
6,86 m 22ft 6,07in
Výška:
Height:
2,50 m 8ft 2,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2 219.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k Austro-Daimler AD6 series 18000, power 182 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp stíhacího dvouplošníku Aviatik D.I určený pro statické zátěžové zkoušky. Konstrukčně navazoval na prototyp Aviatik 30.14, proti němuž bylo provedeno přibližně 40 úprav, které doporučil Flars.
Po neúspěšných testech prováděných 17. března bylo doporučeno nahradit dvoudílné horní křídlo s centrální částí křídlem jednodílným. Po třetí úspěšné zatěžkávací zkoušce provedené 28. dubna 1917 bylo konstrukční řešení prototypu Aviatik 30.20 schváleno jako vzor pro sérii 38 stíhacího letounu Aviatik D.I. Po zátěžových zkouškách byl prototyp odepsán.
-
Zdroje:
Sources:
ZAHÁLKA, Jan, Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002
GROSZ, Peter, Aviatik D.I: Windsock Datafile 45, Albatros Productions Ltd., 1994, ISBN 0 948414 60 X
Hornát, Jiří. Aviatik (Berg) D.II série 39 a 339, L+K 1996/06.
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-20-t60577#218416 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více