potřeboval bych poradit od někoho, kdo se vyzná v mechanice pohybu pásových vozidel narazil jsem na pojem steering ratio což je poměr styčné délky pásu k jejich osové rozteči podle tvrzení v článku to ovlivňuje řiditelnost a pro běžné potřeby se počítalo s číslem 1,8. Za mezní byl považovaný poměr 2. Zná někdo ofiko český termín, případně by mi to dokázal dovysvětlit nebo upřesnit? dikes
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219621
Verze : 0
Ten termín by měl vyjadřovat poměr mezi úhlem natočení volantu a úhlem natočení kol.
Jde tedy o něco jiného, ale třeba to pomůže ...
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219626
Verze : 0
Reklama
u kolových je to něco jiné...potřebuji někoho kdo dělal pásáky dopravka, zemědělka nebo stavební stroje...tam se to asi učilo
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219629
Verze : 0
V souvislosti s pásovými vozidly jsem na čs. ekvivalent anglického steering ratio narazil na termín otáčivost, který by měl vyjadřovat schopnost vozidla zatáčet při daných silových a kinematických podmínkách. Čím je poměr menší, tím je otáčivost lepší (na druhou stranu moc malé hodnoty způsobují směrovou nestabilitu).
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219635
Verze : 0
to ICE zeptej se paliče přes SZ má z toho pokud vím zkoušky a obdobné je to u něj i z angliny myslím že na tohle je tady největší expert. Mimochodem je to složitější, většina vozidel zatáčí tím že přbrzdí jeden pás, ale existují i stroje kde se pás začne točit v protisměru a pak se celé vozidlo otáčí na místě (třeba některé stavební stroje) Jinak samozřejmě platí že velká délka styčné plochy pásu je v tomhle nevýhodná, zase ji ale potřebuješ k tomu abys udržel tlak na terén
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219750
Verze : 0
Reklama
Dikes, zkusím to. Zatáčení protiběžným chodem pásů bylo myslím možné až u typů s hydrodynamickými převodovkami. Tohle se týká Karl Gerat 040. Tam jim právě kvůli udržení "nízkého" měrného tlaku vyšlo číslo 2,64
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219758
Verze : 0
To zatáčení není závislé na hydrodynamické převodovce (planetová to pokud vím umí taky) navíc to jde vyřešit i čistě mechanicky (měly to některé malé tahače už před válkou). U Karla je to samozřejmě dost jinak, tam nejde o běžné vozidlo, pásový podvozek je pouze k dopravě na kratší vzdálenosti a lze tedy lecos "pominout" problémy s tím ale pokud vím měly velké předválečné stroje (třeba T-35, ale i další) kde ten poměr vychází taky dost blbě.
URL : https://www.valka.cz/Riditelnost-pasovych-vozidel-steering-ratio-t60989#219798
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.