Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 500 příspěvků vloženo, 1249 editováno a 805 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Martin RB-57D Canberra

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Martin RB-57D Martin RB-57D
    Originální název:
    Original Name:
    Martin RB-57D
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1955-DD.MM.1956 Glenn L. Martin Aircraft Co., Middle River, Maryland
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1955-DD.MM.1956
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    20 (53-3963/3982)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    03.11.1955
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    12372 kg 27275 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    20450 kg 45085 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    24528 kg 54075 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32.31 m 106ft
    Délka:
    Length:
    19.96 m 65ft 6in
    Výška:
    Height:
    4.52 m 14ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    139.82 m2 1505 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney J57-P-9 o tahu 44,48 kN Pratt & Whitney J57-P-9, thrust 10000 lb.st.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    10372 l 2740 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    772.3 km/h v ? m 479.9 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    18197 m 59700 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2507.4 km 1558 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Knaack, Marcelle Size: Post-World War II bombers, 1945-1973. Office of Air Force History 1988. ISBN 0-16-002260-6
    Anderton, David A: Martin B-57 Night Intruders & General Dynamics RB-57F. Aircraft in Profile, Vol.14, Windsor, Profile Publications, 1974. ISBN 0-85383-023-1
    Mikesh, Robert C. Martin B-57 Canberra. The Complete Record. Atglen, Schiffer Publishing, 1995. ISBN 0-88740-661-0
    Mesko, Jim: B-57 Canberra in Action. Squadron/Signal Publications, Carrolton 1986. ISBN 0-89747-184-9
    Ransom, Stephen, Fairclough, Robert: English Electric Aircraft and their Predecessors. Putnam, London 1987. ISBN 0-85177-806-2
    Mason, Francis K.: The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/b57_6.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.americancombatplanes.com/b57_1.html
    http://www.airwar.ru/enc/spy/rb57.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/61749#487290Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Martin RB-57D Canberra


    Průzkumná varianta R-57D vznikla jako přechodné řešení do doby než se do operační služby dostaly špionážní U-2, které byly určeny k misím nad SSSR a Čínou. První operační letouny RB-57D obdržela 4025. strategická průzkumná peruť (podřízená byla 4080. strategickému průzkumnému křídlu). Ta podnikla v rozmezí let 1956-1959 řadu špionážních misí nad komunistickými zeměmi (a to někdy dokonce i ve dne). Letouny operovaly z Japonska nebo Aljašky. Do průzkumných operací nad Čínou se zapojily taktéž RB-57D v barvách tchajwanského letectva. V roce 1963 byly čtyři RB-57D amerických vzdušných sil přestavěny na verzi RB-57F.


    Letoun vycházel z bombardovací verze B-57B, nejmarkantnějším rozdílem oproti "béčku" bylo zvětšené rozpětí křídla a použití výkonnějších motorů J57-P-9. Větší křídlo se také stalo hlavní komplikací této verze. Jeho problémy s pevností si v roce 1963 vyžádaly uzemnění všech používaných letadel RB-57D. V roce 1966 bylo několik RB-57D zgenerálkováno a přestavěno na "rušící" variantu EB-57D.


    RB-57D byly vyrobeny ve čtyřech odlišných "sériích":
    RB-57D (Model 294) - 6 letounů s dvěma kamerami K-38 a dvěma kamerami KC-1, bez možnosti doplňovat palivo za letu, jednomístný
    RB-57D (Model 744) - 7 letounů s výbavou stejnou jako Model 294, avšak s možností tankovat palivo za letu
    RB-57D-1 (Model 796) - 6 dvoumístných letadel s vybavením pro plnění radiotechnického průzkumu, s možností tankovat palivo za letu
    RB-57D-2 (Model 796) - 1 jednomístný letoun vybavený radarem s bočním vyzařováním AN/APQ-56, s možností doplňovat palivo za letu



    Zdroje
    1) Mesko, J.: B-57 in Action, Squadron-Signal, 1986
    2) Anderton, D.A.: Martin B-57 Night Intruder and General Dynamics RB-57F, Profile Publications, 1972
    3) The Glenn L. Martin Maryland Aviation Museum
    4) USAF Fact Sheets: Martin RB-57D Canberra
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/61749#226772Verze : 1
    MOD
    Avatar
    RB-57D také sbíraly data z amerických jaderných pokusů. Zde je jeden letoun zachycený během testu Juniper, který byl součástí operace Hardtack, červenec 1958.

    (USAF)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/61749#226777Verze : 0
    MOD