Beech 18

Beech C-45 / SNB / JRB / AT-7 / AT-11 - přehled verzí

Beech Model 18 - přehled verzí




18A/S18A - dvoumotorový dolnoplošný lehký dopravní letoun, motory Wright R-760-E2, postaveny 4 kusy
18B/S18B - motory Jacobs L-5, 4 kusy
18C/S18C - motory Jacobs L-6, 12 kusů
18R - stroj vybavený jako létající nemocnice pro švédské letectvo, motory Wright R-975
M18R - cvičná a lehká bombardovací varianta pro Čínu, motory Wright R-975, 6 strojů
18S - motory Pratt & Whitney R-985, zvětšené směrovky, 12 strojů
B18S - upravené vnitřní uspořádání, pravděpodobně jen dva civilní stroje, ale základem pro vojenské C-45
C18S - civilní varianta vycházející z AT-11, pouze několik strojů
D18S - poválečná lehká dopravní varianta, kolem 1000 strojů
D18C - motory Continental R-9A, desetimístné; 13 kusů, většinou konvertovány na D18S
D18C-T - osmimístné, 16 strojů
E18S - Super 18, motory Pratt & Whitney R-985, zvětšená a přepracovaná kabina, 403 strojů, dalších 57 jako E18S-5700 s třílistými vrtulemi
G18S - upravené zasklení, třílisté vrtule, 156 strojů
H18 - motory Pratt & Whitney R-985-AN-14B, upravený podvozek, některé stroje s příďovým podvozkem, 149 strojů


AT-7 Navigator - varianta C-45 pro výcvik navigace, 577 strojů, později přejmenované na T-7
AT-7A - sedm strojů s plovákovým podvozkem
AT-7B - devět strojů upravených pro chladné podnebí
AT-7C - motory R-985-AN-3, lepší navigační vybavení, 549 strojů, později přejmenované na T-7C


AT-11 Kansan - varianta odvozená od M18R, pro výcvik střelby a bombardování, 1606 strojů, později přejmenované na T-11
AT-11A - 36 strojů upravených pro pokročilý navigátorský výcvik a fotografický průzkum
T-11B - AT-11 upravené na standard odpovídající C-45H


C-45 Expeditor - šestimístný štábní transportní letoun, obdobný B18S, 11 strojů později přejmenovaných UC-45
C-45A - osmimístný užitkový transportní letoun, 20 kusů později přejmenovaných UC-45A
RC-45A - označení pro F-2A a F-2B po roce 1948
C-45B - upravený interiér, vyšší vzletová hmotnost, 222 kusů později přejmenovaných na UC-45B
UC-45C - dva zabavené B18S
UC-45D - dva stroje původně objednané jako AT-7, pětimístné spojovací
UC-45E - šest strojů původně objednaných jako AT-7B, pětimístné spojovací
UC-45F - prodloužená příď, 1522 strojů, včetně 42 dokončených jako F-2B a strojů předaných US Navy jako JRB-4
DC-45F - označení pro CQ-3 po roce 1948
RC-45F - nejméně jeden stroj upravený pro fotografický průzkum
C-45G - modernizace z roku 1951 s motory R-985-AN-3, konvertováno 372 C-45F, RC-45A, AT-7 a AT-11
TC-45G - úprava pro navigační výcvik, konvertováno 96 strojů
C-45H - podobná modernizace s motory R-985-AN-14B, 432 přestavěných strojů
RC-45H - fotoprůzkumná konverze
TC-45H - konverze pro navigační výcvik
UC-45J - předchozí verze po přesunutí k dopravním úkolům
C-45J - dva UC-45J předané armádě
NC-45J - dva TC-45J používané jako zkušební
RC-45J - označení pro SNB-5P po roce 1962
TC-45J - označení pro SNB-5 po roce 1962
VC-45J - jeden stroj používaný jako štábní transportní
C-45-T - neoficiální označení pro stroje dovybavené příďovým podvozkem


XA-38 Destroyer, Grizzly - experimentální útočná verze se 75mm kanonem v přídi, dva prototypy


F-2 - specializovaná fotoprůzkumná verze, 14 kusů
F-2A - 13 C-45A a -45B modifikovaných na fotoprůzkumné, později přejmenované na RC-45A
F-2B - fotoprůzkunmá varianta odvozená od C-45F, 42 strojů, později přejmenované na RC-45A


PCQ-3 - malé množství UC-45F upravených pro řízení bezpilotních létajících terčů


JRB-1 - varianta pro US Navy určená hlavně k řízení bezpilotních létajících terčů, 11 strojů, a jeden zabavený civilní Model 18
JRB-2 - šestimístná dopravní varianta, 15 strojů včetně pěti C-45A převzatých od USAAC
JRB-3 - 20 C-45B převzatých námořnictvem, vybavení pro letecké snímkování
JRB-4 - 328 UC-45F převzatých námořnictvem
JRB-5 - projektovaná dopravní verze SNB-5
JRB-6 - JRB-3 a -4 částečně modernizované na standard C-45G


SNB-1 - námořní varianta AT-11 s hřbetní střeleckou věží, 320 strojů
SNB-2 - obdoba AT-7, motory R-985-25, pro navigační výcvik a dopravu; 509 strojů
SNB-2C - námořní obdoba AT-7C, 375 kusů
SNB-2H - stroje konvertované jako ambulance
SNB-2P - fotoprůzkumná konverze
SNB-3Q - SNB-2 upravené pro výcvik radioelektronického boje
SNB-4 - 117 modernizovaných SNB-1
SNB-5 - SNB-2 upravené na standard C-45G, v roce 1962 přejmenovány na TC-45J
SNB-5P - modernizované SNB-2P, v roce 1962 přejmenovány na RC-45J


Navigator Mk.I - 5 AT-7B používaných Velkou Británií
Expediter Mk.I - 58 UC-45B předaných Velké Británii
Expediter Mk.II - 282 UC-45F předaných Velké Británii
Expeditor Mk.3N - kanadská varianta pro navigační výcvik
Expeditor Mk.3NM - kanadská varianta pro navigační výcvik a dopravu
Expeditor Mk.3T - kanadská cvičná varianta


CT-128 - označení pro zbývající Expeditory v kanadských službách po roce 1968


Pelletier, A. J. Beech Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-062-2.
http://www.aerofiles.com/_beech.html
http://www.uswarplanes.net/c45.html
URL : https://www.valka.cz/Beech-18-t62411#223735 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více