Blackburn B-48 Firecrest

     
Název:
Name:
Blackburn B-48 Firecrest Blackburn B-48 Firecrest
Originální název:
Original Name:
Blackburn B-48 Firecrest
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1948 Blackburn Aircraft Co., Ltd., Brough
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.1948
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
01.05.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4769 kg 10513 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6931 kg 15280 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.7 m 44ft 11.5in
Délka:
Length:
11.98 m 39ft 3.5in
Výška:
Height:
4.42 m 14ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
33.58 m2 361.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Centaurus 59 o výkonu 1846 kW
pětilistá vrtule Rotol s konstantní rychlostí
Bristol Centaurus 59, power 2475 hp
five-blade Rotol constant-speed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
11252 l
2x 205 l přídavná nádrž
1x 455 l přídavná nádrž
236 Imp gal
2x 45 gal drop tank
1x 100 gal tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
611.6 km/h v 5791 m 380 mph in 19000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
342.8 km/h v 4572 m 213 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12.7 m/s 2500 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9632 m 31600 ft
Dolet:
Range:
1207 km 750 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1448.4 km 900 mi
Výzbroj:
Armament:
1x 951kg torpédo


závěsné body pro
2x 12,7mm kulomet Browning M2 nebo
2x 112kg bomba nebo
8x neřízená raketa RP-3
1x 2097 lb torpedo


pick-up points for
2x .50 Browning M2 machine gun or
2x 500 lb bomb or
8x RP-3 unguided rocket
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
http://www.aviastar.org/air/england/black_b-48.php
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fighter/fcrest.html

Blackburn B-48 Firecrest -


Blackburn B-48 Firecrest -


Blackburn B-48 Firecrest -


URL : https://www.valka.cz/Blackburn-B-48-Firecrest-t63113#388613 Verze : 1
Blackburn B-48 Firecrest

Historie: Letoun vznikl podle specifikace S.28/43 požadující jednomotorový jednomístný palubní útočný stíhací letoun. Letoun navazoval na předchozí ty Firebrand, který měl posléze nahradit. Ze svého předchůdce si nechal skoro nezměněnou záď trupu, úprav se dočkala oblast kabiny a letoun dostal nová křídla, lomená do W, která byla vybavena vzdušnými brzdami pro střemhlavý let.
První let provedl prototyp RT651 1. dubna 1947. Poté byl ještě postaven třetí prototyp VF172, druhý prototyp RT656 nebyl dokončen. Letouny se poté intenzivně zkoušely a vznikaly další projekty letounu, poháněné různými motory. Ale protože bylo rozhodnuto dát přednost letounům s turbovrtulovými motory, jako byl např. Westland Wyvern, nebyl žádný z nich realizován.
Oba prototypy byly zrušeny v roce 1950.

Prameny:
www.britishaircraft.co.uk
http://cs.wikipedia.org/wiki/Blackburn_Firecrest
http://www.samoloty.ow.pl/str127.htm

Blackburn B-48 Firecrest - http://www.apda61.dsl.pipex.com/RBavpic4.htm

http://www.apda61.dsl.pipex.com/RBavpic4.htm
Blackburn B-48 Firecrest - http://avia.russian.ee/air/england/a_blackburn.html

avia.russian.ee
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-B-48-Firecrest-t63113#225315 Verze : 0
Druhý prototyp niesol sériové číslo VF172 (vzlietol v lete roku 1948), mal menšie vzpätie vonkajších častí krídla. Tretí prototyp mal sériové číslo RT656 a zostal nedokončený. Pre typ B-48 sa používalo tak isto aj označenie YA-1.


Max. dolet s prídavnými nádržami dosahoval 2315 km.


Zdroj:
Balous, Miroslav: Z archivů: Blackburn B-48 Firecrest, Letectví a kosmonautika 1989 / 17
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-B-48-Firecrest-t63113#485502 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více