M18 Hellcat

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 398 příspěvků vloženo, 1569 editováno a 273 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

M18 Hellcat

76-mm Gun Motor Carriage M18 Hellcat

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    M18 Hellcat M18 Hellcat
    Originální název:
    Original Name:
    76-mm Gun Motor Carriage M18 Hellcat
    Výrobce:
    Producer:
    Buick Motor Car Division of General Motors Corp., Detroit, Michigan
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1943-DD.10.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2507
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1943 T70
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    17690 kg 39000 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    6655 mm 262in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2870 mm 113in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2565 mm 101in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    363 mm 14.3in
    Pancéřování:
    Armour:
    Korba:
    přední 13 mm / 64°, 53°, 38°, 24°
    boky 13 mm / 23°, 0°
    zadní 13 mm / 35°, 13°
    horní 8 mm / 90°
    dno 5 mm / 90°

    Věž:
    štít kanonu 19 mm / 0°-60°
    přední 25 mm / 23°
    boky 13 mm / 20°
    zadní 13 mm / 9°
    horní -
    Hull:
    Front 0.5in / 64°, 53°, 38°, 24°
    Sides 0.5in / 23°, 0°
    Rear 0.5in / 35°, 13°
    Top 0.31in / 90°
    Floor 0.19in / 90°


    Turret:
    Gun mantle 0.75in / 0°-60°
    Front 1.0in / 23°
    Sides 0.5in / 20°
    Rear 0.5in / 9°
    Top -
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Continental R-975-C1 alebo Continental R-975-C4
    - hvězdicový
    - počet válců: 9
    - benzínový
    Continental R-975-C1 or Continental R-975-C4
    - radial
    - number of cylinders: 9
    - gasoline
    Výkon:
    Power:
    343 kW při 2400 ot/min 460 bhp at 2400 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    900T Torqmatic
    - počet převodových stupňů: 3+1
    900T Torqmatic
    - number of gears: 3+1
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    80.5 km/h 50 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    241.4 km 150 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    160.9 km 100 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    27 ° 60 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    1.86 m 73.2in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0.91 m 36in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1.22 m 48in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    76mm kanon M1A1, M1A1C nebo M1A2 ve věži M1, 45 nábojů 76mm gun M1A1, M1A1C or M1A2 in M1 turret, 45 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    12,7mm kulomet M2HB, 800 nábojů 0.50 machine gun M2HB, 800 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    také znám jako M18 GMC also knows as M18 GMC
    Zdroje:
    Sources:
    http://afvdb.50megs.com/usa/m18hellcat.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6351#14754Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Plán na rychlý stíhač tanků pochází prosince 1941. Požadavek počítal s motorem Wright Continental R-975 a 37mm dělem. V průběhu vývoje prototypů byla ráže hlavního děla postupně zvětšována – na 57 mm, později na 75 mm a nakonec na konečných 76 mm. V únoru 1943 byl konečně po řadě zkušebních prototypů představen konečný exemplář s konečným vzhledem a v červenci začala sériová výroba.


    M18 byl konstruován primárně jako stíhač tanků – na rozdíl od M10, jehož design vychází z Shermanu. Byl tudíž menší s nízkou siluetou, o polovinu lehčí a o mnoho rychlejší, přitom se srovnatelnou výzbrojí. Uvnitř bylo taktéž více místa pro 5 členů osádk a pro munici do děla i pro kulometu M2. Nevýhodu Hellcatu byla otevřená věž, takže osádka byla zcela nechráněna vystavena palbě a nepřízni počasí. Pozitiva ovšem převažovala.


    První bojové nasazení M18 přišlo v létě 1944 ve Francii a Itálii. Protože měl Hellcat poměrně slabé pancéřování (9 – 27 mm), musely se jeho osádky uchýlit k taktice „udeř a uteč“, čili rychlých a nečekaných úderů, po kterých se okamžitě zase stahovaly. 76 mm dělo ovšem poskytovalo dostatečnou kapacitu na proražení i těch nejtěžších pancéřování německých tanků.


    Ničivou síly, jakou protitankové prapory vybavené M18 představovaly, dokumentuje třeba 630th Tank Destroyer Battalion – v červenci 1944 zničil prapor 53 Pantherů a Tigerů a 15 samohybných děl, přičemž ztratil 17 strojů M18.


    Produkce pokračovala do října 1944, přičemž bylo vyrobeno na 2500 kusů. Po válce byly sice M18 vyřazeny po zrušení protitankových praporů ze služby u US ARMY, ovšem byly exportovány do několika zemí, např. do Jugoslávie, kde sloužily až do počátku 90. let.


    Existovala jediná sériově vyráběná varianta M18 odlišná od originálu - označována jako M39, což byl de facto podvozek M18 bez věže sloužící jako obrněný transportér.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6351#157915Verze : 0
    Avatar
    M18 Hellcat podporuje pěchotu 2. praporu 397. pěšího pluku, Wiesloch, Německo, 1. dubna 1945.

    (US Army)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6351#127437Verze : 1
    Avatar
    Vážení,
    na flickr se dostaly dva snímky ze srbské části Bosny. Jedná se o místní improvizaci výměny pohonné jednotky.


    Má někdo povědomí z kterého jihoslovanského vozidla byl motor převzat?


    Zdroj
    www.flickr.com
    -


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6351#513959Verze : 0
    MOD