Tato verze světlotechnické soupravy vznikla modernizací a doplněním MLOK-1. Je vybavena tak, aby bylo možné sestavit světelný obrazec SP-2, zabezpečující hlavní ai vedlejší směr přistání (mimo přibližovací osovou řadu). Soupravu lze použít za každého počasí a v každé roční době. Zvláštností soupravy je, že obvody světelných návěstidel jsou napájeny seriově.
Složení: Celá souprava se skládá ze dvou shodných polovin, které je možné použít samostatně.
Polovinu soupravy tvoří: - 1 automobil Tatra 138 VNM neboT-148 VNM (případně Tatra 138 VN nebo T-148 VN) s upravenou nástavbou pro uložení světelných návěstidel, cívek s kabely a další příslušenství - 1 skříňový přívěs A3 JS-511 s řídícím pracovištěm a 3 zdroje konstantního proudu ZKP-3M - 1 elektrocentrála EC 30 kVA (T 603)
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#227365
Verze : 0
Tato světlotechnická souprava je určena k vybavení pojížděcích a spojovacích drah na polních i stálých letištích světelnými návěstidly pro zabezpečení pojíždění letounů za ZPP a v noci. Je doplňkem soupravy MLOK-1 nebo MLOK-2.
Souprava je umístěna na 1 automobilu T 138 VN nebo 148 VN s upravenou nástavbou pro uložení: 112 světelných návěstidel, soupravy cívek s kabely 2 ovládací skříně k napájení seriových smyček 1 elektrocentráu 3 kVA s příslušenstvím + truhlíky se stínícími kryty návěstidel MLOK-2
(Jako příves může převážet mobilní soupravu sestupových návěstidel SEDLO (Upravený přívěs P-78-V)
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#227368
Verze : 0
Pár fotek z archivu
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
1/2 polovina soupravy za přesunu
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Pohled do interiéru vleku, tvořící řídící pracoviště
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Všesměrové (dráhové) návěstidlo
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Světlometné návěstidlo
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Zábleskové návěstidlo
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#291879
Verze : 0
Souprava MLOK umožňovala rozvinutí a zabezpečení VPD dle světelného obrazce LUČ-57, MLOK-2 po doplnění návěstidly - zejména zábleskovou řadou pak světelný obrazec SP-2.
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Světelný obrazec LUČ-57
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Světelný obrazec SP-2 vč. sestupových návěstidel SEDLO
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Sestupové návěstidlo SEDLO
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Souprava sestupových návěstidel SEDLO v mobilním provedení
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Pohled na skupinu návěstidel na levé straně prahu VPD
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#291889
Verze : 0
Reklama
Komponenty soupravy MLOK-P
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Všesměrové návěstidlo
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Ovládací skříň
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#291898
Verze : 0
Světelný obrazec SP-2
1. Naváděcí osová řada – světlometná návěstidla s červeným filtrem
2. Vstupní světelný horizont je umístěn 850 až 1. 200 m od vstupního prahu VPD (na úrovni BPRNS). Tvoří jej 12 (6 + 6) světlometných návěstidel s červeným filtrem.
3. Přibližovací řada – tvoří ji dvě řady světlometných návěstidel s červeným filtrem po obou stranách přiblížení v roztečích 85 – 100 m.
4. Prahová příčka – tvoří ji záblesková světlometná návěstidla se zeleným a červeným filtrem (4 páry po levé straně a 4 páry po pravé straně vstupního prahu VPD).
5. Postranní dráhová řada (jako u obrazce LUČ-57).
6. Koncová příčka – tvoří ji 4 záblesková světlometná návěstidla s červeným filtrem.
7. Vzletová soustava – slouží k orientaci při vzletovém manévru a tvoří ji: 7.a) Vzletová osová řada – tvoří ji světlometná návěstidla s červeným filtrem v ose vzletu, v roztečích 200 m (poslední je 100 m před vzletovým horizontem). 7.b) Vzletový horizont je ve vzdálenosti 850 – 1200 m za koncovým prahem VPD, tvoří jej světlometná návěstidla s červeným filtrem na trubkových stojanech. *
Poznámka: Obrazec LUČ-57 byl používán již u souprav LUČ-1D a tam je popsán
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#291917
Verze : 0
Sestupová návěstidla slouží k navigaci poslední fáze přistání letounů a vrtulníků, když pilot přechází z pilotáže podle přístrojů na vizuální za všech povětrnostních podmínek ve dne i v noci na stálém i polním letišti. Souprava SEDLO byla ve stacionárním provedením zaváděna od r. 1977, později i jako mobilní. (Nástavba přívěsu P-78-V).
Tvoří ji: - zdroj elektrické energie (el. rozvodná síť nebo vlastní EC 220 V/50 Hz, příkon 5,8 kVA), - 2 zdroje konstantního proudu /ZKP(napájecí skříně), - panely pro dálkové ovládání (Ovládání je buď místní nebo z pracoviště řídícího létání), - souprava kabelů, - souprava zaměřovacích a měřících přístrojů, - záložní díly a - 12 speciálních návěstidel.
Návěstidla se rozmísťují po obou stranách VPD do dvou příček, vzdálených 50 a 260 m od vstupního prahu. Viditelnost světelných signálů soupravy za NPP ve dne je 10 – 12 km, v noci 20 km; za ZPP ve dne 2 – 4 km, v noci 4 – 6 km.
Pokud pilot sestupuje pod správným sestupovým úhlem k bodu podrovnání a odtud k bodu dosednutí, vidí světla přední příčky bílá a světla zadní příčky červená. Při odchylce sestupové výšky – pod svítí obě červeně, nad svítí obě bíle. *** V současnosti jsou používána sestupová návěstidla PAPI
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#291918
Verze : 0
Záblesková soustava (posice 10 obrazce SP-2)
Usnadňuje navedení letadel na přistání za ZPP především na stálém letišti. Základním prvkem je zábleskové návěstidlo, jehož světelným zdrojem je xenonová nízkotlaká výbojka 80W/1000 V příkon 160 VA, napětí 320 V, vydávající v záblesku, trvajícím několik mikrosekund velký světelný tok, který je usměrněn parabolickým zrcadlem.
V soupravě je 23 zábleskových návěstidel. Napájecí a spouštěcí zdroj se umísťují na BPRNS („bližnou“). Návěstidla osové zábleskové řady (19 ks) jsou v prodloužené ose VPD na hlavním směru přistání v roztečích po 30 m směrem k vstupnímu prahu VPD. Zdrojem impulzů jsou návěstidla zapalována postupně směrem k vstupnímu prahu.
Na bocích vstupnímu prahu VPD jsou umístěny ještě 2 páry těchto zábleskových návěstidel a zapalují se současně na konci cyklu pro zvýraznění prahu a usnadnění rozpočtu na přistání. Celý cyklus se opakuje 2x za sekundu.
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#291920
Verze : 0
Svetlotechnická súprava MLOK-P je určená k vybaveniu pojazdových (PD) a spojovacích dráh (SD) poľných i stálych letísk svetelnými návestidlami malej svietivosti pre zabezpečenie pojazdu lietadiel v noci a počas zlej dohľadnosti. Súprava je doplnkom svetlotechnickej súpravy MLOK-2. Okrem svetelných návestidiel a ich príslušenstva obsahuje úplnú súpravu tieniacich krytov pre maskovanú prevádzku súpravy MLOK-2. Súprava vyznačuje svetelnými návestidlami s modrým filtrom pozdĺžne okraje PD a SD na letiskách. Pozdĺžne okraje technických stanovísk vyznačuje návestidlami s červeným filtrom. Napájanie návestidiel je sériové.
Súprava je umiestnená na jednom nákladnom automobile T 138VN, T 148VN. Súprava môže pracovať ako doplnok inej svetlotechnickej úpravy ako je MLOK-2, prípadne môže byť použitá samostatne.
Ovládanie súpravy: - miestne z ovládacej skrine, - diaľkové z pultu diaľkového ovládanie súpravy MLOK-2 – max. 4 km.
Súprava obsahuje : - automobil T 148VN ( T 138VN) s upraveným valníkom s plachtou ( úprava : odstránená pôvodná plachta, jej nosníky, sklopné lavička a zvýšené bočnice), - svetelné návestidlo s modrým filtrom : 91 ks, - svetelné návestidlo s červeným filtrom : 21 ks, - cievka s dvoma vysokonapäťovými káblami 500 V, dĺžky 106 m : 50 ks, - cievka s troma vysokonapäťovými káblami 500 V, dĺžky 53 m : 2 ks, - cievka so šňúrou HSS dĺžky 30 m : 3 ks, - cievka s poľným telefónny káblov PK 2, dĺžky asi 1500 m : 1 ks, - navijak káblov elektrický s možnosťou núdzového ručného pohonu : 1 ks, - ovládacia skriňa s podstavcom, - elektrocentrála 3 kVA s príslušentvom,- náhradné diely, - kotviace kolíky návestidiel : 90 ks, - uzemňovcie závrtné kolíky : 2 ks,
Hlavné technické údaje : TTD vozidla sú zhodné s automobilom T 148VN ( T 138VN)
Súpravou možno vybaviť : 1 pojazdovú dráhu ( PD ) : - dĺžky max. 2500 m - šírky max. 100 m. - 4 spojovacie dráhy ( SD) : - dľžky max. po 300 m - šírky max. 50 m.
2 technické stanoviská lietadiel : - dĺžka max. po 400 m, - šírka max. 100 m.
Vzájomná vzdialenosť návestidiel : 100 m. Zákruty sa vyznačujú dvojicou návestidiel.
Viditeľnosť s modrým a červeným filtrom pri dobrej dohľadnosti : min. 500 m Napájanie el. prúdom 220 V 50 MHz : - z verejnej siete, - z vlastnej elektrocentrály 3 kVA
Doba nepretržitej prevádzky - z verejnej siete : 24 hod. - z elektrocentrály : asi 6,5 hod.
Obsluha : 3 muži Doba na rozvinutie alebo zvinutie : 3 hod.
Rýchlosť presunu v km/hod. : - komunikácia : max. 60 - terén : max. 20
Zdroj: Let-22-13Svetlotechnická súprava MLOK-P Popis a prevádzka – predpis ČSĽA, Praha 1976
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
MLOK-P v pochodovej polohe.
URL : https://www.valka.cz/CZK-MLOK-mobilni-letistni-osvetlovaci-komplet-t63659#354866
Verze : 1
Svetlotechnická súprava MLOK-2 slúži k vybaveniu vzletovej a pristávacej dráhy (VPD) letiska a jeho okolia letiskovými svetelnými návestidlami. Súprava zahrnuje vedľa vlastných svetelných návestidiel a napájacie prostriedky a zariadenia a pracovisko pre obsluhu. Súprava MLOK-2 je určená predovšetkým pre použitie na poľných letiskách, ale je ju možné použiť i na stálom letisku. Celá súprava sa skladá z dvoch zhodných polovíc, ktoré je možné použiť samostatne. Polovicu súpravy tvorí automobil T-148VNM ( T-138VN), skriňový príves A3 JS-511 a elektrocentrála 30 kVA. Súprava je vybavená tak, aby bolo možné zostaviť svetelný obrazec, zabezpečujúci hlavný a vedľajší smer pristátia mimo približovaciu osovú radu. Pri použití na stálom letisku je možné súpravu napojiť na kábel pre diaľkové ovládanie ( DO) a na vhodnom stanovisku umiestniť panel DO. Dopravné prostriedky súpravy umožňujú prepravu obsluhy vrátane výstroja a výzbroje. Pre obsluhu a údržbu častí súpravy je určený priestor skriňových prívesov, ktoré sú vhodne upravené.
Súpravu je možné použiť za akéhokoľvek počasia a v ktorejkoľvek ročnej dobe.
Hlavné technické údaje : Návestidlami celej súpravy možno vybaviť VPD max. dĺžky 2500 m pri vzdialenosti medzi jednotlivými dráhovými svetelnými návestidlami 100 m a dve približovacie rady vždy o dĺžke 1000 m pri vzdialenosti medzi približovacími svetelnými návestidlami 100 m. Návestidlami polovice súpravy možno vybaviť VPD max. dĺžky 2500 m pri vzdialenosti medzi jednotlivými dráhovými svetelnými návestidlami 200 m a jednu približovaciu radu o dĺžke 1000 m pri vzdialenosti medzi približovacími svetelnými návestidlami 100 m. V oboch prípadoch sa predpokladá max. šírka VPD 100 m.
Skriňové prívesy A3 JS-511 u rozvinutie súpravy majú byť umiestnené vo vzdialenosti 300 m od prahu VPD kolmo na jej osu, 100 m od elektrocentrály, alebo vo vzdialenosti max. 100 m od sieťovej prípojky.
Viditeľnosť světelných návestidiel približovaciej rady v noci, pri 100 % svietivosti a dobrej viditelnosti je 35 km, pri VPD je to 16 km.
Napájacie napätie : 3x380 V Rozmery v mm : Dĺžka : jednej polovice súpravy : 17800 Šírka : 2580 mm Výška : 3160
Hmotnosť : - automobilu súpravy : 16800 kg ( s osádkou), - prívesu A3 JS-511 : 3850 kg
Zdroj : Let-22-10Svetlotechnická súprava MLOK-2 Popis a prevádzka – predpis ČSĽA, Praha 1976