Dornier Do 335 V1

     
Název:
Name:
Dornier Do 335 V1 Dornier Do 335 V1
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 335 V1
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.10.1943 Dornier-Werke GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.10.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp (CP+UA) W.Nr.230001
První vzlet:
Maiden Flight:
26.10.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7105 kg 15664 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8700 kg 19180 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,800 m 45ft 3,3in
Délka:
Length:
13,850 m 45ft 5,27in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
225,97 kg/m2 46.28 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 A-1 vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 305 kW.
Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná / tažná, s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 / 3 300 mm.
Daimler-Benz DB 603 A-1, twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engines in push-pull arrangement, 1,680 hp, at take-off,
driving two three blade VDM constant speed- propellers of 11ft 5,8in (pull) and 10ft 9,91in (push) diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
770 km/h v 6400 m 478.5 mph in 20997 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
470 km/h v 5800 m 292 mph in 19029 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,33 min do 8000 m 11,33 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m 37730 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- První vzlet provedl Flugkapitän Hans Dieterle.
- První let se konal na továrním letišti v Mengenu Württembergu a ostatní potom v Rechlinu.
- Letoun byl nestabilní ve vodorovném letu a měl malou účinnost směrových kormidel a vyvažovací plošky výškovek byly zcela neúčinné.
- Od 19.11.1943 byl zkoušen piloty Luftwaffe, 22.11.1943 byl poškozený vrácen do továrny.
- Později byly na tomto prototypu prováděny zkoušky motorů DB 603 E-1.
-
Zdroje:
Sources:
J. Richard Smith and Eddie J. Creek with Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006, ISBN: 1-903223-67-9
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335
http://www.panzertruppen.org/.../do335.html
http://www.aeroflight.co.uk/.../do_335/do335.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V1-t63704#227282 Verze : 0
Fotografie prvního prototypu
zdroje uvedeny výše
Dornier Do 335 V1 -


Dornier Do 335 V1 -


Dornier Do 335 V1 -


Dornier Do 335 V1 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V1-t63704#227284 Verze : 0
Náčrtek pohled z boku
zdroj uveden výše
Dornier Do 335 V1 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V1-t63704#227283 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více