Název: Name: | Dornier Do 335 V1 | Dornier Do 335 V1 |
Originální název: Original Name: | Dornier Do 335 V1 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.10.1943 Dornier-Werke GmbH, Friedrichshafen | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.10.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp (CP+UA) W.Nr.230001 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.10.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7105 kg | 15664 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8700 kg | 19180 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,800 m | 45ft 3,3in |
Délka: Length: | 13,850 m | 45ft 5,27in |
Výška: Height: | 3,300 m | 10ft 9,91in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,50 m2 | 414.41 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 225,97 kg/m2 | 46.28 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 603 A-1 vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 305 kW. Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná / tažná, s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 / 3 300 mm. | Daimler-Benz DB 603 A-1, twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engines in push-pull arrangement, 1,680 hp, at take-off, driving two three blade VDM constant speed- propellers of 11ft 5,8in (pull) and 10ft 9,91in (push) diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 770 km/h v 6400 m | 478.5 mph in 20997 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 470 km/h v 5800 m | 292 mph in 19029 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,33 min do 8000 m | 11,33 min to 26247 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - První vzlet provedl Flugkapitän Hans Dieterle. - První let se konal na továrním letišti v Mengenu Württembergu a ostatní potom v Rechlinu. - Letoun byl nestabilní ve vodorovném letu a měl malou účinnost směrových kormidel a vyvažovací plošky výškovek byly zcela neúčinné. - Od 19.11.1943 byl zkoušen piloty Luftwaffe, 22.11.1943 byl poškozený vrácen do továrny. - Později byly na tomto prototypu prováděny zkoušky motorů DB 603 E-1. | - |
Zdroje: Sources: | J. Richard Smith and Eddie J. Creek with Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006, ISBN: 1-903223-67-9 Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5 http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335 http://www.panzertruppen.org/.../do335.html http://www.aeroflight.co.uk/.../do_335/do335.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html archiv autora |