Autoblinda Lince
Leichter Panzerspähwagen 202(i)
Typ: lehký obrněný průzkumný automobil
Výrobce: firmy Lancia a Ansaldo
Osádka: 2 muži
Motor: Lancia V 8 (60 k)
Délka: 3,27 m
Šířka: 1,75 m
Výška: 1,55 m
Hmotnost: 3140 kg
Rychlost: 86 km/h na silnici
Dojezd: 350 km
Pancéřovíní
- boky: 15 mm
- příď: 30 mm
- záď: 15 mm
Překážky
- příkop: 1,2 m
- stěna: 0,5 m
- brod: 0,6 m
Výzbroj: 1x kulomet Breda 38 ráže 8 mm (2000 n.)
Podvozek: 4x4, kola na nezávisle odpružených závěsech
V roce 1942 dostala firma Lancia pokyn, zkopírovat britský obrněný vůz Dingo, ukořistěný v severní Africe. Italy k tomu vedla skutečnost, že žádný z jimy používaných obrněných vozů se nehodil pro rychlý průzkum.
Italští konstruktéři okopírovali vzor velmi věrně, Lince se lišil jen zešikmenými stěnami trupu a upraveným motorovým prostorem.
Prototyp byl poprvé vyzkoušen v listopadu 1942 a bylo objednáno 300 sériových kusů, do září 1943 jich bylo vyrobeno 263. V tu dobu se ale politická situace změnila a automobily přebíraly jednotky RSI a hlavně Wermachtu. Ten také nařídil další produkci a do konce války tak bylo vyrobeno celkem 392 kusů.
Lince poté spolehlivě sloužil na frontě v Itálii a byl u svých osádek oblíben.
Po válce se dostal do výzbroje nové italské armády, sloužil u policie i u karabiniérů.
Prameny:
HPM 7/2007
http://www.dws.xip.pl/bron/wlochy/w199.html
mailer.fsu.edu
http://en.wikipedia.org/wiki/Lince_scout_car
Leichter Panzerspähwagen 202(i)
Typ: lehký obrněný průzkumný automobil
Výrobce: firmy Lancia a Ansaldo
Osádka: 2 muži
Motor: Lancia V 8 (60 k)
Délka: 3,27 m
Šířka: 1,75 m
Výška: 1,55 m
Hmotnost: 3140 kg
Rychlost: 86 km/h na silnici
Dojezd: 350 km
Pancéřovíní
- boky: 15 mm
- příď: 30 mm
- záď: 15 mm
Překážky
- příkop: 1,2 m
- stěna: 0,5 m
- brod: 0,6 m
Výzbroj: 1x kulomet Breda 38 ráže 8 mm (2000 n.)
Podvozek: 4x4, kola na nezávisle odpružených závěsech
V roce 1942 dostala firma Lancia pokyn, zkopírovat britský obrněný vůz Dingo, ukořistěný v severní Africe. Italy k tomu vedla skutečnost, že žádný z jimy používaných obrněných vozů se nehodil pro rychlý průzkum.
Italští konstruktéři okopírovali vzor velmi věrně, Lince se lišil jen zešikmenými stěnami trupu a upraveným motorovým prostorem.
Prototyp byl poprvé vyzkoušen v listopadu 1942 a bylo objednáno 300 sériových kusů, do září 1943 jich bylo vyrobeno 263. V tu dobu se ale politická situace změnila a automobily přebíraly jednotky RSI a hlavně Wermachtu. Ten také nařídil další produkci a do konce války tak bylo vyrobeno celkem 392 kusů.
Lince poté spolehlivě sloužil na frontě v Itálii a byl u svých osádek oblíben.
Po válce se dostal do výzbroje nové italské armády, sloužil u policie i u karabiniérů.
Prameny:
HPM 7/2007
http://www.dws.xip.pl/bron/wlochy/w199.html
mailer.fsu.edu
http://en.wikipedia.org/wiki/Lince_scout_car