Avia BH-33H

     
Název:
Name:
Avia BH-33H Avia BH-33H
Originální název:
Original Name:
Avia BH-33H
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
07.08.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,90 m 29ft 2,38in
Délka:
Length:
7,04 m 23ft 1,17in
Výška:
Height:
3,13 m 10ft 3,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,20 m2 238.96 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW Hornet o výkonu 386kW/525 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
BMW Hornet, power 518 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Úprava BH-33E pro v BMW licenčně vyráběný motor Pratt & Whitney Hornet. Letoun byl takto upraven pro soutěž "Let Malou dohodou a Polskem" konanou v roce 1930. V soutěži bohužel neobstál.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-33H-t63747#259110 Verze : 0
Do jedného stroja Avia BH-33E bol zastavaný licenčný motor BMW t.j. "Pratt & Whitney Hornet". Uvedené lietadlo bolo označené ako BH-33H alebo aj ako Avia B-133.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-33H-t63747#227452 Verze : 0
Tento stroj byl objednán na počátku léta 1929 jako B-33.9, třetí z prototypů s kovovým trupem, objednávka ale byla změněna ve prospěch motoru Hornet, zatímco ostatní stroje dostaly "český" Jupiter VI, resp. VII. Stala se z něj tak verze s továrním označením BH-33H a armádním B-133. Zalétán byl 7. 8. 1929 a byl určen pro závod zeměmi Malé dohody a Polskem, pro technickou závadu však nestartoval. V srpnu byl přejat armádou, která sice neměla o verzi s motorem Hornet zájem, přesto ho však otestovala a zjistila, že nemá výkony příliš odlišné od BH-33E a po ukončení zkušebního programu ho nechala přestavět na variantu s motorem Jupiter VI a dostal své původní označení. Po přestavbě byl znovu zalétán K. Fritschem 25. 6. 1930 a na počátku července byl formálně přejat armádou, fakticky ale zůstal v továrně a sloužil jako předváděcí. Již 9. prosince ho tak otestoval pilot z dánské delegace. Později ho armáda skutečně převzala, zrušen byl až v dubnu 1938 po havárii.


Vraný, Jiří. Avia BH-33. Jakab, Nevojice 2006. ISBN 80-90-3637-3-3.
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21090.htm

Avia BH-33H -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-33H-t63747#433230 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více