Další variantou automobilů VAZ 2101/2102 je pětimístný automobil VAZ 2103 s karosérií typu sedan a motorem o zvětšeném obsahu. Nejpodstatnější změnou bylo konstrukční řešení motoru s vyšším výkonem. Motor VAZ 2103 měl proti VAZ 2101 větší zdvih při zachování stejného vrtání a tím také větší obsah. Další změny se týkaly převodového mechanismu, vnějších částí karosérie, elektrického příslušenství a vnitřního vybavení. Standardně byly montovány čtyři přední světlomety, signalizace otevření předních dveří a zpětný světlomet. Dvouokruhové brzdy byly vybaveny podtlakovým posilovačem. VAZ 2103 vyráběla sovětská automobilka VAZ (Volžskij avtomobilnyj závod) v Togliatti od roku 1972.
Technické údaje:
Motor: zážehový čtyřdobý řadový karburátorový čtyřválec VAZ 2103 s rozvodem OHC
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 76 mm
Zdvihový objem: 1452 ccm
Největší výkon: 55,2 kW (75 k) při 5600 ot/min
Největší točivý moment: 106 Nm při 3500 ot/min
Stupeň komprese: 8,5:1
Spojka: suchá jednokotoučová s talířovou pružinou s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky
Zavěšení předních kol: nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zavěšení zadních kol: tuhá náprava spojená s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a teleskopickými tlumiči
Tlumiče pérování: kapalinové teleskopické dvojčinné
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: bubnové
Délka: 4116 mm
Šířka: 1611 mm
Výška: 1388 mm
Rozvor: 2424 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1365/1321 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozměr pneumatik: 165R13
Největší rychlost: 152 km/h
Zrychlení 0 až 100 km/h: 17 s
Průměrná spotřeba: 8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 1030 kg
Užitečná hmotnost: 400 kg
Celková hmotnost: 1430 kg
Zdroj: Vladislav Tůma: Opravy a údržba automobilů VAZ 2101 až 2106, SNTL 1976
Technické údaje:
Motor: zážehový čtyřdobý řadový karburátorový čtyřválec VAZ 2103 s rozvodem OHC
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 76 mm
Zdvihový objem: 1452 ccm
Největší výkon: 55,2 kW (75 k) při 5600 ot/min
Největší točivý moment: 106 Nm při 3500 ot/min
Stupeň komprese: 8,5:1
Spojka: suchá jednokotoučová s talířovou pružinou s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky
Zavěšení předních kol: nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zavěšení zadních kol: tuhá náprava spojená s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a teleskopickými tlumiči
Tlumiče pérování: kapalinové teleskopické dvojčinné
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: bubnové
Délka: 4116 mm
Šířka: 1611 mm
Výška: 1388 mm
Rozvor: 2424 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1365/1321 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozměr pneumatik: 165R13
Největší rychlost: 152 km/h
Zrychlení 0 až 100 km/h: 17 s
Průměrná spotřeba: 8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 1030 kg
Užitečná hmotnost: 400 kg
Celková hmotnost: 1430 kg
Zdroj: Vladislav Tůma: Opravy a údržba automobilů VAZ 2101 až 2106, SNTL 1976
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |