Pz.Kpfw. II Ausf. E

Panzerkampfwagen II Ausführung E
     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. II Ausf. E Pz.Kpfw. II Ausf. E
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. II Ausf. E
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnberg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7 (Fgst.nr.27801-27807) - vyrobené len podvozky použité pri prestavbách na Pz.Kpfw. II (Flamm)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11000 kg 24251 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4750 mm 15 ft 7 in
Délka korby:
Hull Length:
4750 mm 15 ft 7 in
Celková šířka:
Overall Width:
2140 mm 7 ft ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
2020 mm 6 ft 7 ½ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
335 mm 1 ft 1 ⅛ in
Šířka pásu:
Track Width:
300 mm 11 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,081 MPa 11.75 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 30 mm
boky - 14,5 mm
zadok - 14,5 mm
strop - 12 mm
dno - 5 mm

Veža:
štít kanóna - 15 mm
čelo, boky a zadok - 14,5 mm
strop - 10 mm
Hull:
front - 30 mm
sides - 14,5 mm
rear - 14,5 mm
deck - 12 mm
belly - 5 mm

Turret:
gun mantle - 15 mm
front, sides & rear - 14,5 mm
roof - 10 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 62 TRM (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 6,2 litra) Maybach HL 62 TRM (6 cyl., water cooled, gasoline, 6.2 liter)
Výkon:
Power:
102,97 kW při 2600 ot/min 138.1 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
S.R.G. 14 479 (7+R) S.R.G. 14 479 (7+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
55 km/h 34 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15-20 km/h 9-12 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200 km 124 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
130 km 81 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,7 m 67 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,42 m 17 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,9 m 35 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2 cm KwK 30 L/50
(180 nábojov)
2 cm KwK 30 L/50
(180 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
guľomet MG 34 ráže 7,92 mm (1425 nábojov) machine gun MG 34 cal. 7,92 mm (1425 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 49/300/175 f. (? článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 49/300/175 f. (? links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen II Ausf.D, E and F development and production from 1937 to 1942, Panzer Tracts No.2-3, rok vydania 2010, bez ISBN
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-II-Ausf-E-t6393#465404 Verze : 0
Jednalo sa v podstate o identickú platformu ako u Pz.Kpfw. II Ausf.D (D1). Rozdiel bol v použitých pásoch Kgs 49/30/175, ktoré boli mazané a mali gumené vankúše upevnené na výstupkoch pásov. Hnacie koleso malo namiesto klasického ozubenia valčeky. Hnacie i napínacie kolesá mali po obvode gumené obruče. Pravdepodobne sa neskompletoval žiaden podvozok do podoby kompletného tanku. Pravdepodobne všetky podvozky boli prekonvertované na plameňometné tanky Pz.Kpfw. II (Flamm).

Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen II Ausf.D, E and F development and production from 1937 to 1942, Panzer Tracts No.2-3, rok vydania 2010, bez ISBN
www.valka.cz

Pz.Kpfw. II Ausf. E - U tohoto Pz.Kpfw. II (Flamm) Ausf.A bola použitá platforma Pz.Kpfw.II Ausf.E.

U tohoto Pz.Kpfw. II (Flamm) Ausf.A bola použitá platforma Pz.Kpfw.II Ausf.E.
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-II-Ausf-E-t6393#465415 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více