Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 348 příspěvků vloženo, 1317 editováno a 294 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Pz.Kpfw. III Ausf. E

4./Z.W.

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Pz.Kpfw. III Ausf. E Pz.Kpfw. III Ausf. E
    Originální název:
    Original Name:
    Pz.Kpfw. III Ausf. E
    Kategorie:
    Category:
    střední tank medium tank
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Benz AG, Berlín /
    Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Norimberk /
    Altmärkische Kettenwerke GmbH, Berlín / - montáž (superstructure & turret completed on the chassis)
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.12.1938-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    96
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1938
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    19500 kg 42990 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    5380 mm 17ft 7,81in
    Délka korby:
    Hull Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2910 mm 9ft 6,56in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2500 mm 8ft 2,43in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    385 mm 1ft 3,16in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    360 mm 1ft 2,17in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,092 MPa 13.34 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Veža :
    čelo, štít kanóna, boky, zadok - 30 mm
    strop - 10 mm

    Korba :
    čelo, boky - 30 mm
    zadok - 20 mm
    strop - 16 mm
    dno - 16 mm
    Turret :
    front, gun mantle, sides, rear - 30 mm
    deck - 10 mm

    Hull :
    front, sides - 30 mm
    rear - 20 mm
    deck - 16 mm
    belly - 16 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Maybach HL 120 TR (vodou chladený zážihový 12-valec objemu 10,8 litra) Maybach HL 120 TR (12 cyl., water-cooled, gasoline, 10,8 liter)
    Výkon:
    Power:
    212.5 kW při 2800 ot/min 285 bhp at 2800 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Variorex 328 145 (10+R) Variorex 328 145 (10+R)
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    40 km/h 24.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    15 km/h 9.3 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    165 km 102.5 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    95 km 59 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    30 ° 67 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,3 m 90,6in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,8 m 31,5in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    3,7 cm KwK 36 L/45
    (125 nábojov)


    alebo (neskoršie prezbrojenie)


    5 cm KwK 38 L/42
    (99 nábojov)
    3,7 cm KwK 36 L/45
    (125 rounds)


    or (later rearmed)


    5 cm KwK 38 L/42
    (99 rounds)
    Vedlejší:
    Secondary:
    3x MG 34 7,92mm
    (4500 nábojov)
    3x MG 34 7,92mm
    (4500 rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Pásy:
    Kgs 6111/380/120 (93 článkov v jednom páse)
    Tracks:
    Kgs 6111/380/120 (93 links per side)
    Zdroje:
    Sources:
    Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6400#369434Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pz.Kpfw.III Ausf.E bola prvá z väčších produkčných verzií tanku Pz.Kpfw.III niesla i továrenské označenie Z.W.38 a po vývojových verziách Ausf.A-D definovala konečnú podobu vývoja nového stredného tanku nemeckej armády. Veľkosériovými verziami však boli tanky Pz.Kpfw.III až od verzie Pz.Kpfw.III Ausf.F.
    Dizajn korby a veže boli výrazne modifikované, zvýšila sa hrúbka pancierovania na čelných partiách až 30 mm. Použil sa výkonnejší motor Maybach HL 120 (namiesto Maybach HL 108). Tank dostal novú prevodovku, ktorou sa stala 10-stupňová Variorex 328 145. Podvozok tvorilo hnacie a nové napínacie koleso, úplne nové boli pojazdové kolesá odpružené torznými tyčami. Prvé a posledné pojazdové koleso dostalo tlmič. Podvozok doplňovali tri podporné kladky. Na boku korby v priestore podvozku boli po stranách núdzové výlezy pre posádku. Veža bola tiež výrazne modifikovaná. Bočné vstupné dvierka boli dvojdielne, modifikované boli bočné priezory a nový tvar dostali výstrelné otvory. Na pravom boku nadstavby nebol u niektorých tankov priezor radistu.


    Výrobné čísla (Fgst.Nr.)
    Verzia (Ausf.)
    Továreň
    Počet vyrobených kusov
    Obdobie výroby
    Poznámka
    60401-60441
    Ausf.E
    Daimler-Benz Werk 40
    41
    12/1938-7/1939

    60442-60496
    Ausf.E
    Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG
    55





    Šesť veží pre Pz.Kpfw.III Ausf.E vyrobila firma Krupp, zvyšných 90 veží firma Alkett.
    Tanky mali veľké problémy s prevodovkami, s pojazdovými kolesami, vznikla potreba nových tlmičov, problémy boli i s netesnosťou klapky kryjúcej vodičov priezor voči vode. Neskôr sa začal montovať reflektor Notek. Falošný kryt periskopu (Tarnklappe) montovaný na mieste ľavého signálneho portu na strope veže sa prestal na niektorých strojoch montovať v roku 1939.


    Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6400#487735Verze : 3
    MOD